Harold Ossevoort – Liaison Officer Rugby Club Spakenburg

Een van de bekendste personen binnen de Rugby Club Spakenburg mag je onze Kiwi wel noemen.

Harold kwam vanuit Nieuw-Zeeland naar ons mooie dorp en als All Blacks supporter kon je verwachten dat hij zich zou aanmelden bij onze club wat dan ook gebeurde.

Meespelen in een team was niet zijn hoogste treven maar met het opzetten van jeugd en later als scheidsrechter functioneren daar heeft hij binnen Rugby Club Spakenburg zeker zijn stenen bijgedragen.

Toen het eerste WK voor dames in Nederland werd gehouden werden mensen gezocht om de buitenlandse teams te begeleiden en wie ging er voor de dames van Nieuw Zeeland zorgen die in Leusden verbleven? Onze KIWI, een koosnaam voor Nieuw-Zeelanders.
De rugbybond was zo tevreden over zijn begeleiding dat hij als liaison officer gevraagd werd. Wat inhoud dat hij buitenlandse teams die tegen Nederlandse selecties kwamen spelen van aankomst tot vertrek als gastheer, regelneef en vraagbaken ging begeleiden.

Tegenwoordig is Harold nog een beetje actief met de jongste jeugd het spel bij te brengen en af en toe de jeugd te fluiten. Ook zorgt hij voor onze buitenlandse spelers met het wegwijs maken in ons dorp en daarom hebben wij Harold de eretitel gegeven van Liaison Officer van de Rugby Club Spakenburg.

Dit bericht heeft 0 reacties