2024-03-09 | Spakenburg 2 – RamsWick 2 | 25-17

Spakenburg 2 pakt winst tegen de nummer 2 van de competitie

Afgelopen zaterdag stond er een thuiswedstrijd op het programma voor RC Spakenburg 2 tegen Cluster team RamsWick 2 een combinatie team van de PickwickPlayers uit Deventer en de Rams uit Apeldoorn. Spakenburg had tevens het genoegen van een aantal oud spelers met jeuk (de gebroeders Beukers en oud international Sebastiaan vd Deijssel) die het team kwamen ondersteunen en dit was meteen terug te zien in het spel.

Met een lekker zonnetje en vroeg in de middag om 12:30 klonk het fluitsignaal voor de kick off van referee Eric Luteijn en ging Spakenburg er meteen fel bovenop. Na nog geen 5 minuten was het Spakenburg welke de score opende met een try 5-0. RamsWick wist dit 5 minuten later te beantwoorden met een tegen try 5-5. Spakenburg bleef lekker verdedigen en strijden wat in de eerste helft resulteerde in nog 3 try’s waarmee Spakenburg met een 20-5 voorsprong de rust in mocht gaan.

In de tweede helft ging het er wederom weer fel aan toe, RamsWick wisten de nodige acties en breaks te maken en uiteindelijk in de 60e minuut weer tot een score te komen, inclusief conversie was het gat kleiner geworden en stond het ineens weer 20-12 waardoor het nog beide kanten op kon gaan. Maar heel kort erna was het Evert die met een mooie actie de score verder kon uitbreiden naar 25-12.
In de 73e minuut was het RamsWick die nogmaals scoorde en hiermee de stand terugbrachten na 25-17. In die laatste 7 minuten van de wedstrijd werd het nog een aantal keer spannend. Spakenburg bleef verdedigen met alles wat ze hadden en dit resulteerde dat de tegenstander niet meer aan scoren toe kwam en Spakenburg de wedstrijd afsloot met een mooie 25-17 overwinning.

Aankomende zaterdag 16 maart staat er een uitwedstrijd op de planning in Heerenveen. Daar mag Spakenburg 2 het opnemen tegen RC Feanster 2 om 13:00.

RCS2-RamsWick2
“05 5-0 Try Spakenburg