2024-01-27 | Castricum 2 – Spakenburg 1 | 22-41

Tweede zege voor Rugby Club Spakenburg in Castricum.

De ploeg van coaches Krijn Twigt en Jeffrey Nuijten startte goed tegen Castricum. Met goed rugby en sterk verdedigen. Resultaat na 12 minuten een try van Ruben Ruizendaal. (0-5) Snel daarna is het weer raak als Bas Ruiter de bal onder de palen drukt en Daan Strang de conversie tussen de palen (0-12) Door slecht uitkicken weet de thuisploeg ook te scoren. (5-12) Bas Ruiter maakt na een half uur spelen zijn tweede try en Daan Strang de conversie terwijl laatste de eerste helft afsluit op 5-22 dankzij een strafschop.
De tweede helft is het Facundo Dallamea (5-27) en zorgen Alex Ruizendaal en Daan Strang dat de voorsprong oploopt naar 5-34. Daarna zakt de ploeg weg en is het de thuisploeg die het initiatief overneemt. Castricum komt zelfs terug naar 22-34. Gevaarlijk wordt het niet want met een push over met conversie wordt de wedstrijd afgesloten met een 22-41 overwinning.
As zaterdag weer eren uitwedstrijd tegen de Pink Panthers in Driebergen.

Dit bericht heeft 0 reacties