Wedstrijden jeugd 25-01-2020

Mooie wedstrijden op de koude zaterdag voor de rugbyjeugd.
Waar de senioren van Rugby Club Spakenburg een weekend rust hebben en hierdoor een extra weekje konden herstellen stonden er voor de jeugd wel wedstrijden op het programma afgelopen zaterdag.
De mini’s gingen op pad naar Almere om in de kou te spelen tegen het Stichtse, Haarlem en de Bulldogs. De eerste wedstrijden begonnen ze goed en pakte ze de winst. De tweede wedstrijd tegen Haarlem werd een gelijkspel en na de pauze waren ze al flink afgekoeld en wisten ze helaas de laatste wedstrijden tegen de Bulldogs niet meer te winnen.
De cubs speelde in Amersfoort tegen de clustercombinatie SBN (Scrumboks Tiel, RC Betuwe en Nieuwegein). Nadat de jongens toch weer te afwachtend begonnen en vrij snel met 15-0 achter kwamen te staan werden ze wakker om SBN de koploper dan ook een goede partij te bieden. Veel jongens stegen boven zichzelf uit en ondanks de achterstand lieten ze de kopjes nog lang niet hangen. Op jacht naar tries wisten Mika, Tycho, Vincent en Marc Jan succesvol te scoren en de achterstand terug te dringen door mooi samenspel van het gehele team. Uiteindelijk was te zien dat SBN het sterkere team was en met  24-44 de winst mee naar huis namen en hiermee hun koppositie in de competitie verder uit te breiden. Na alle ruime overwinningen van SBN kregen de jongen ook nog een compliment van de coach van SBN: “Eindelijk eens echte tegenstand”.