Het Oranje Rugby Festijn 2009

Het 19e Oranje Rugby Festijn

Voor de 19e keer wordt op woensdag 29 april het grootste dorpsfeest in de regio door Rugby Club Spakenburg georganiseerd. Op de woensdagavond voor Koninginnedag zal vanaf 18:00 uur weer alles in het teken staan van de rugby sport en alles wat daarbij hoort.
Rugby Club Spakenburg hoopt naar aanleiding van het toernooi weer een paar toekomstige spelers tot zich te werven. Dit is in alle jaren altijd de doelstelling van het toernooi gebleven. Dit wil niet zeggen dat de derde helft, die bij ons op de tweede plaats staat, er minder om is. Wij hopen dat op deze avond de sportiviteit en gezelligheid net als voorgaande jaren hand in hand gaan, want dat is wat rugby zo’n geweldige sport maakt.

Wij wensen alle deelnemers, toeschouwers en feestgangers weer een fantastisch toernooi toe. Aan Rugby Club Spakenburg zal het óók dit jaar niet liggen.

Met ovale groet,
Het bestuur van Rugby Club Spakenburg

Rugby een eerlijke sport
Door het vaak pittige en fysieke spelcontact denken mensen vaak dat rugby een ruige en zelfs oneerlijke sport is. Niets is minder waar. Rugby is juist een van de meest eerlijke en sportieve sporten. Het respect voor de scheidsrechter en de tegenstander staat centraal. Praten tegen de scheidsrechter wordt zelfs bestraft als een zware overtreding. Verder zorgen tal van spelregels ervoor dat overtredingen binnen de perken blijven.

Het programma
woensdag 29 april om 18:00 uur gaat op sportpark De Vinken het rugbyfestijn weer van start. De 20 teams worden ingedeeld in 2 verschillende poules (recreatie en competitie). Dit jaar zal er voor de vijfde keer een extra poule zijn die bestaat uit 4 ereklasse teams. Deze zullen uit een 7-mans formatie bestaan, omdat wij over de breedte van de velden spelen. Deze ereklasse teams zullen het publiek een duidelijker beeld geven van wat de sport rugby nou echt inhoud. Rond 21:00 uur wordt de prijsuitreiking verwacht waarna de derde helft pas echt kan beginnen.

Het Oranje Rugby Café
Dit jaar zal het clubhuis worden omgetoverd tot het Oranje Rugby Café. Voor de ouderen onder ons een plek om bij te praten onder het genot van een drankje en gezellige Hollandse muziek. Stoelen en hangtafels zijn ruim aanwezig.

Legitimatie verplicht
Vanwege strengere regelgeving voor het houden van een feest wordt iedereen bij het betreden van het rugbyterrein geacht zijn of haar legitimatie te laten zien. Hier zal deze avond streng op gecontroleerd worden, dit in verband met het schenken van alcohol aan minderjarigen. Tevens geldt de regel dat een ieder die beschonken is de toegang geweigerd wordt. Eigen meegebrachte consumpties worden niet toegestaan en zullen dan ook worden ingenomen.

Op het podium
Na het eerste optreden in 2007, waar de tent toen compleet plat ging op het toen nieuwe nummer ‘Hee Keeltsie’, is ook dit jaar Bukkes weer van de partij op het Oranje Rugby Festijn. Er was eigenlijk geen ontkomen meer aan na de singel ‘Tetteren’ (2008) een opvolger uit te brengen voor 2009. Bukkes is afgelopen maand de studio ingedoken om de nieuwe hit “Ming Dârrep” op te nemen. Dit jaar zullen zij terugkeren op het Oranje Rugby Festijn 2009. Buiten de drie bekende Bukkes nummers in het Spakenburgse dialect en niet te vergeten ‘Het beloofde land’ zullen zij ook dit jaar de tent weer op hun kop zetten met verschillende Nederlandstalige toppers.

Met op het veld
– Het oranje rugby toernooi
– Meer dan 20 rugby teams
– Demonstratie van 4 ereklasse teams

Met in de feesttent
– DJ Arne
– Bukkes
– Het oranje gevoel

In het Oranje Rugby Café
– DJ de Jong met Hollandse muziek
– Voldoende barkrukken hangtafels

Verder nog
– Vis, hamburgers en shoarma
– Gratis toegang

Kom zoveel mogelijk op de fiets.
Rugbyclub Spakenburg, altijd gezellig!

Bekijk de foto’s

Bekijk de volgende 50 foto's >>