Hartenjaagtoernooi | 27-12-2014

RCS-VIS-hartenjagen-001Zaterdag 27 december wordt er weer een gezellig kaart toernooi georganiseerd in de vorm van hartenjagen in het knusse clubhuis op sportpark De Vinken.
De competitie ligt even plat, maar wij blijven nog even rechtop aan tafel zitten. Het is weer een mooi moment om je collega rugbyspeler te vragen hoe zijn week was of waarom er iedere avond bij hem het licht boven flikkert. Een sigaartje, een biertje en een kaartje brengen de mooiste dingen bij mannen naar boven……en ja, ook rugby mannen uit het dorp geven zich weleens bloot!
En wanneer Spakenburg iets organiseert voor haar leden zijn er natuurlijk weer prachtige prijzen te winnen, komt de inwendige mens niets te kort en zal het een goede training zijn voor de lachspieren en bent u zeker van een vrijbrief voor een middagje weg van huis. U leest het goed, alleen maar voordelen voor u zaterdag de 27ste. Pak deze voordelen nog snel mee in het oude jaar, ze zijn in 2015 niet in te wisselen.
Tussen de schaterlachjes, de peinsende blikken, het lege glas en de pikkende vingertje’s van de kipvleugels is er ook een moment van ontspanning in de vorm van een gokje wagen. Een loterij wat ten goede komt voor de Ameland tour in 2015. Een goede gedachten deelname voor deze loterij is van ernstig belang. Denkt u zich eens in: 25 graden, sonnema slippers, sonnema zonnehoedje, het zicht op twee mooie bruine kadetten.
Juist…..die gedachten…..dat gun je toch iedereen om zorgeloos van te genieten.
Deelname aan deze loterij staat garant voor zorgeloos genieten op Ameland. Tjonguh, die ouwe is al het land uit, maar zijn rijmende woorden doen Spakenburg toch nog even aan.
De jonge gasten onder ons zijn natuurlijk aanwezig de 27ste, de wat oudere zullen daar nog eerst een kleine drempel, genaamd het thuisfront, moeten overwinnen. Ik zie u zitten op het puntje van de bank in de starthouding met een spik
splinternieuw pakje kaarten die u van Sinterklaas heeft gekregen, met de gedachten ‘hoe ga ik dit vragen?”, nou mannen hier komt jullie kerstgedachten goed van pas. Niks mooiers dan een mooie tegeoedbon geven die alleen geldig is zaterdag de 27ste, want de pieper op zaterdagmiddag laten afgaan wordt nu al niet meer serieus genomen.
U regelt natuurlijk dat u erbij bent en neemt je beste vriend mee. Niet degene die goed kan kaarten, maar degene met het meeste geld en een spanningscurve van een vlieg. Geef die man een bockbier en
jouw deelname voor de Ameland tour is in 1 dag binnen. De ideale win-win situatie.
U bent zeker van deelname wanneer u een rood briefje met cijfertje 10 of 2 groene briefjes van 5 of een heel unieke verassing mee neemt ten gunste van de Ameland tour. De organisatie is heel gevoelig voor bruikbare zomers producten voor Ameland.
Inschrijven kan door een e-mail te sturen naar Jan de Boer of de postduif van de buren te voorzien van een ruiter 10 aan zijn pootje. Jan strooit iedere avond klavertjes op zijn stoepje en daar komen ze zeker op af.
Vrienden (tenminste als u ze hebt) en familie (als ze je nog erkennen) zijn van harte welkom om aan te sluiten bij dit ouderwets gezellige middagje op De Vinken. We starten om 15.00 uur. Een mooi middagje gezelligheid om in 2015 nog eens van na tegenieten.