2021-09-25 | Ascrum 3 – RCS | 5-62

Rugbyclub start competitie met ruime zege

Na bijna een jaar geen competitie wedstrijden meer was het dan uiteindelijk weer zover en mocht afgelopen zaterdag Rugbyclub Spakenburg op pad naar Amsterdam om aan te treden tegen het studenten team van Ascrum 3. Met versterking vanuit het buitenland voor in de scrum, enkele nieuwe leden en een nieuwe coach/ trainer staat er een goede basis voor komend seizoen.

Spakenburg zat er meteen fel op en wist al binnen 2 minuten de score te openen met een try van Julian Beukers inclusief conversie van Wouco de Graaf 0-7. In de 9e minuut wist Julian Beukers nogmaals te scoren. Spakenburg was de gehele eerste helft de sterkere partij. In de 16e minuut kon Jonathan Rijswijk doorbreken, in de 26e minuut was het Mario Terlouw die wist te scoren en nog geen 4 minuten erna kwam Victor Franzel over de try lijn heen. Met 30 minuten gespeeld stond Spakenburg dus al op een ruime voorsprong van 0-31. Met in de eerste helft nog 10 minuten te gaan was het Jordan Elliot die een mooie try vanuit de voorwaartsen wist te verzilveren en kon Mark Schutte een paar minuten voor rust met een mooie snelle actie ook nog scoren. Wouco de Graaf wist bijna alle conversies op 1 na tussen de palen te schieten en Spakenburg ging hiermee met 0-45 de rust in.

In de tweede helft werd er gewisseld aan de Spakenburgse zijde, Ascrum 3 ging in de tweede helft beter spelen waardoor Spakenburg de flow van de eerste helft niet meteen kon doorzetten. Het duurde dan ook even voordat er weer gescoord werd maar in de 66e minuut was het de Argentijn Maximo Pelegrini die de bal in het try gebied wist te brengen samen met de voorwaartsen. 0-52. Spakenburg begon wat steken te laten vallen en gaven veel kansen weg aan de tegenstander. Hierdoor wist Ascrum 3 meerdere keren tot vlak voor de try lijn te komen. Uiteindelijk kreeg Ascrum 3 teveel ruimte die goed werd benut en wisten in de 75e minuut hun eerste try scoren en was de nul van het bord. Spakenburg herpakte zichzelf en streden de laatste 5 minuten met alles wat ze hadden. Uiteindelijk werd er nog gescoord en kwam hiermee de eindstand op 5-62.