2013-10-26 | Rush – RCS | 25-29

Vandaag uit tegen Rush uit Schagen.

Bij winst konden we het verlies van vorige week deels goed maken.
Rush had de wind mee de eerste helft en de zon in de rug. Hierdoor hadden ze een klein voordeel en scoorde een aantal try’s in de eerste helft wat de stand op 25-0 bracht. Hier liet Spakenburg het echter niet bij zitten en wist in de laatste minuten van de eerste helft een try te drukken inclusief conversie wat de stand op 25-7 bracht.

Na de rust speelde de wedstrijd zich vooral af op de helft van Rush. Spakenburg maakte goed gebruik van de wind en door een aantal tactische kicks konden er veel meters gemaakt worden. Spakenburg maakte hier goed gebruik van en wist het gat te sluiten. Door onze kicker Jonathan de Boer werden de conversies op 1 na binnen geschoten wat de stand in de 61e minuut op 25-26 bracht en Spakenburg voor kwam te staan. Het bleef spannend tot de laatste minuut, zelfs nog nadat Jonathan een penalty kick scoorde tussen de palen en de stand op 25-29 bracht. Er was echter nog niks beslist en de laatste minuten van de wedstrijd bleven spannend. Na een aantal acties over en weer klonk uiteindelijk het verlossende eindsignaal en was de winst officieel voor RC Spakenburg.

Komende 2 weken heeft Spakenburg rust, de eerst komende wedstrijd zal zijn op zaterdag 16 november uit tegen RFC Haarlem.

08″ 07-00 Try + conversie Rush
11″ 10-00 PenaltyRush
16″ 13-00 Penalty Rush
19″ 20-00 Try + conversie Rush
33″ 25-00 Try Rush
40″ 25-07 Try Sven Bulens, conversie Jonathan de Boer
Rust
50″ 25-12 Try Spakenburg
55″ 25-19 Try Wouter Koelewijn, conversie Jonathan de Boer
61″ 25-26 Try Akini Ross, conversie jonathan
78″ 25-29 Penalty Jonathan de Boer

Bekijk de volgende 50 foto's >>

Fotografie: Robbert Visscher

Dit bericht heeft 1 reactie

Het is niet mogelijk een reactie te plaatsen.