2008-10-11 | Amstelveen II – RCS | 10-29

Het was een mooie dag voor de plaatselijk rugby jongens die afgelopen zaterdag afgereisd waren naar Amstelveen om daar hun 6e wedstrijd te spelen. Spakenburg mocht in de eerst helft de kick-0ff nemen. Spakenburg begon het spel matig tegen Amstelveen en was niet fel aan het strijden. In de 10e minuut is het toch raak voor Spakenburg en maakt Jan de Jong de eerste 7 punten in de wedstrijd. De Spakenburgers zaten toch nog niet lekker in hun vel, toch maakte Matthias Nagel de 2e try van de wedstrijd. Dit zat Amstelveen niet lekker en begonnen meer weerstand te bieden. Na een aantal pogingen lukte ze het door de Spakenburgse verdediging heen te breken en scoorde ze een try.

De wedstrijd ging over in de 2e helft en Spakenburg had een snelle peptalk gekregen van coach Peter Beijes. Na veel moeite en zware uitputtingsslagen met veel scrums slaagde Jan de Boer er in om de 3e try voor Spakenburg te scoren, wat de stand op 5-19 bracht. Niet veel later in de wedstrijd verloor Spakenburg de bal en door een mooi gespeeld lijnspel scoorde de Amstelveen hun 2e try. De Spakenburgers gingen voor de bonus punt en dachten, we moeten die 4e try drukken. Na een mooie weggedrukte scrum door Spakenburg kon het lijnspel geopend worden en drukte Jurgen de Graaf de 4e try. De bonuspunt was binnen. Er werd door de Amstelveense club  nog veel druk gezet, maar zij kwamen niet door de verdediging van H & H boys. De eindstand was dan ook 10-24.
Volgende week moet RCS tegen Eemland spelen de kick-off is om 3 uur.

Bekijk de foto’s

Fotografie: Niels van Kesteren