2008-10-18 | RCS – Eemland II | 10-34

RCS trekt aan het kortste eind tegen Eemland

Zaterdag 18 oktober stond er een thuisduel gepland tegen Eemland voor de rugbyers. Spakenburg stond voor de wedstrijd een gedeelde 2e plaats in de competitie en was vastberaden om deze te behouden aangezien de nummers 1 en 2 tegen elkaar speelden. Spakenburg was niet helemaal compleet omdat een paar belangrijke sleutelspelers een blessure hadden opgelopen in de vorige wedstrijden.

RCS opende sterk de wedstrijd, want al in de 5e  minuut van de wedstrijd kwamen de Spakenburgers op voorsprong door middel van een try die de stand op 5-0 voorsprong bracht. Hierdoor werd Eemland wakker en begon rugby te spelen tegen onze jongens. Spakenburg kwam hierdoor onder druk te staan, maar bood weerstand. Eemland had een voorsprong aan het einde van de eerste helft met 5-15. De tweede helft begon spakenburg goed, waardoor Eemland het lastig kreeg en geen try meer maakte tegen Spakenburg. Iets voor de helft van de tweede helft maakte Spakenburg een try waardoor de stand 10-15 werd. Hierna had Eemland de overmacht en maakte de voorsprong groter tot aan het laatste fluitsignaal.
De uitslag werd 10-34 voor Eemland en Spakenburg verloor de wedstrijd. Door het verlies tegen Eemland komt Spakenburg op een gedeelde 3e plek met Hilversum. De Volgende competitie wedstrijd is op 15 november, dan moet Spakenburg uit tegen Utrecht. Aanstaande Zaterdag moet RCS thuis tegen Thor de wedstrijd begint om 15:00.

Bekijk de foto’s

Fotografie: Niels van Kesteren