Rugby Club Spakenburg start met nieuw seizoen

De plaatselijke rugbyers zijn weer bij elkaar gekomen voor de voorbereiding van het nieuwe rugbyseizoen. Vorig jaar heeft Rugby Club Spakenburg het hele seizoen meegedaan voor het kampioenschap. Uiteindelijk bleek aan het eind van het seizoen Haarlem de langste adem te hebben en moest Spakenburg het kampioenschap aan zich voorbij laten gaan. Maar de Heinen en Hopmanbrigade is vastberaden dit jaar wel het kampioenschap binnen te slepen.

Mede hierom heeft Spakenburg een nieuw trainers koppel aangetrokken. Harold Ossevoort en Leon van den Deijssel zullen er alles aan doen het team klaar te stomen voor het kampioenschap. Harold Ossevoort is al jaren verbonden aan de club en heeft een schat aan rugby ervaring. Hij komt dan ook oorspronkelijk uit Nieuw-Zeeland, een land waar het rugby de mensen in het bloed zit. Leon van den Deijssel heeft jaren bij Spakenburg in de basis gespeelt en kon toen doorstromen naar Rugby Club Hilversum. Hier heeft Leon een aantal jaar kunnen spelen in de Rugby Ereklasse, het hoogste rugbyniveau in Nederland. Hier heeft hij ook onder een aantal buitenlandse topcoaches kunnen trainen. Deze combinatie van een zeer talentvolle rugbyer en een Nieuw-Zeelander met één brok ervaring zal het team van Rugby Club Spakenburg naar een hoger rugbyniveau moeten brengen. In de eerste trainingen die de afgelopen weken hebben plaatsgevonden zijn de eerste lijnen van de nieuwe trainers al waar te nemen. Er wordt met een grote groep spelers enthousiast getraind. Verder zullen er in augustus een aantal oefenwedstrijden plaatsvinden en zal het voltallige team een drill ondergaan op de stormbaan bij de legerkazerne in Ede.

Rugby Club Spakenburg zal in het nieuwe seizoen uitkomen in de lastige 3e klasse West met onder andere rivalen als RFC Gouda, RC The Bassets, Te Werve RFC en een aantal outsiders. Ondanks deze zware poule-indeling denkt het trainersduo met dit team een gooi te kunnen doen naar het kampioenschap. De sfeer en de beleving is in ieder geval in het team aanwezig om na het gemiste kampioenschap van afgelopen seizoen het dit jaar beter te doen en de kampioensschaal naar Spakenburg te halen.