Rugby Clinic tijdens Keetinhetdrop bij RCS

Deze zomer heeft Bunschoten-Spakenburg er een fenomeen bij: de Bouwkeet. Een driedaags evenement van 15 t/m 17 augustus waarbij kinderen uit het dorp in de leeftijd van 7 tot 12 jaar in groepjes hun eigen hut timmeren van pallets en timmerhout.

Dit soort bouw- of timmerdorpen worden al in heel veel gemeenten in Nederland met succes georganiseerd en nu dus ook in onze gemeente.

Moniek Kramer en Anne Janse, eigenaren van buitenschoolse opvang Keet & Koters en oprichters van de stichting Keet in het Dorp zijn de initiatiefnemers. “Ik zag elke zomer de kinderen bij mij in de wijk in Amersfoort gezellig samen bouwen onder begeleiding van enthousiaste vaders en moeders. De voldoening die jong en oud daar uithaalden was onbetaalbaar”. Aldus Anne.

“Op zo’n dag krijgen de kids wat pallets en hout en hoeven alleen maar een hamer mee te nemen. Als je dan ziet wat voor een geweldige creaties er worden neergezet – na drie dagen staat er een compleet dorp – dat is echt geweldig! Moniek: “Vorig jaar hebben we het bij ons op de buitenschoolse opvang al eens in het klein georganiseerd. Dat was een groot succes. Nu zijn we er klaar voor om het groots aan te gaan pakken en alle kinderen van Bunschoten-Spakenburg, Eemdijk en Zevenhuizen drie leuke dagen te bezorgen”.

We zijn in november begonnen met de voorbereidingen. Inmiddels hebben we de vergunning rond en hebben we al enkele partijen gevonden die met ons meewerken, zoals rugbyclub Spakenburg waar het evenement zal plaatsvinden en op woensdagmiddag een rugby clinic zal organiseren. Waltman gym zal een middag een bootcamp organiseren en Boboli verzorgt een middag de lunch. Anne: “We zijn nog op zoek naar sponsors die dit evenement tot een nog groter succes voor de kinderen kunnen maken. Alle ideeën en suggesties zijn welkom!

Kinderen kunnen zich inschrijven via www.keetinhetdorp.nl, vrijwilligers en sponsors kunnen zich melden via info@keetinhetdorp.nl of bellen: 033-299 43 03.

Bron: Eemnieuws.nl