2006-01-16 | RCS – The Bassets | 45-5

Afgelopen zaterdag begon voor Rugbyclub Spakenburg de tweede helft van het seizoen. Na de eerste seizoenshelft is Spakenburg nog steeds in de race voor de titel. De Heinen en Hopmanbrigade speelden zaterdag een thuiswedstrijd tegen The Bassets uit Sassenheim. De wedstrijd werd net zoals de wedstrijd in Sassenheim redelijk eenvoudig gewonnen door de plaatselijke rugbyers.

Spakenburg beschikt dit seizoen over een fitte selectie die het vooral van behendigheid en snelheid moet hebben. In de scrum komt men echter nog wel eens wat gewicht en ervaring te kort. The Bassets kwamen met een sterk team naar Spakenburg, maar hadden vooral in de eerste helft geen antwoord op het snelle en gevarieerde spel van Spakenburg. In de rust stond de plaatselijke rugbyclub dan ook al op een riante 31-0 voorsprong.

Na rust kwamen The Bassets wat beter in hun spel. Met name door vooral de voorwaartsen van Spakenburg op te zoeken kon men wat meer druk zetten, waardoor Spakenburg minder aan de bal kwam. Dit resulteerde in een wat meer evenwichtige strijd. De verdediging van Spakenburg is echter als het hele seizoen al moeilijk te passeren. Spakenburg scoorde nog 2 try’s en kon tegen het einde van de wedstrijd niet voorkomen dat de gasten de eer redden en ook 1 try wisten te scoren. Eindstand 43-5. Door deze goede overwinning blijft Spakenburg aan de leiding in de 3e klasse E.

De komende twee zaterdagen speelt Spakenburg weer thuis op sportpark De Vinken. A.s. Zaterdag komen de Scrumboks uit Tiel op bezoek (kick-off 13.00 uur). Zaterdag 28 januari spelende plaatselijke rugbyers thuis tegen RC Reeland (kick-off 15.00 uur).