Afscheidswedstrijd Thomas van de Groep

Woensdagavond 24 november om 19:00 uur speelt Thomas van de Groep zijn afscheidswedstrijd. Letterlijk.

Thomas is speler van de D7 van IJsselmeervogels en 3 jaar geleden is bij hem kanker geconstateerd. Recentelijk is bekend geworden dat Thomas niet meer beter zal worden. De moedige strijd die hij heeft gevoerd was niet te winnen. Zijn vader heeft het wel en wee rond deze strijd vanaf het begin vastgelegd in een weblog (http://thomasvandegroep.web-log.nl).  Een indrukwekkend relaas van hoop en vrees, lijden, verdriet, mooie en verschrikkelijke momenten.

Via zijn familie is een grote wens van Thomas naar voren gebracht. Voor de laatste keer spelen in het tenue van IJsselmeervogels in een wedstrijd op het hoofdveld met publiek, véél publiek. IJsselmeervogels geeft hier graag haar medewerking aan. Woensdagavond zal Thomas spelen met zijn team D7 tegen een team van neefjes, vriendjes en klasgenootjes. De wedstrijd duurt 2×20 minuten en staat onder leiding van niemand minder dan Roelof Luinge.

Als RugbyClubSpakenburg zullen we er ook alles aan doen om Thomas een onvergetelijke avond te bezorgen. Bij deze de oproepen aan iedereen om woensdag met zijn allen naar de Rooie zijde van de Westmaat te komen om de wens van Thomas in vervulling te brengen. Met ieders medewerking kunnen we er een mooie en een, voor Thomas en zijn familie,  onvergetelijke avond van maken.

Thomas heeft gekozen om de helft van de opbrengst beschikbaar te stellen aan KIKA en de andere helft aan de VOKK (de organisatie achter de kanjerketting). Ook is het boekje ‘Emma wordt beter’ te koop. De opbrengst daarvan is bestemd voor het verbouwen van het EMMA kinderziekenhuis (AMC) waar Thomas meer dan twee jaar liefdevol is behandeld.