2010-03-13 | RCS – ’t Gooi | 64-7

Rugbyclub Spakenburg kampioen.

Afgelopen zaterdag kon de plaatselijk rugbyclub voor het eerst in 13 jaar weer Kampioen worden. Een overwinning op het ’t Gooi zonder bonuspunt was genoeg voor het kampioenschap 2009/2010.

Spakenburg begon de wedstrijd goed en binnen 10 minuten was het al raak voor de Heinen & Hopman brigade, het was Jan de Boer die de score opende. Hierna gaat het vrij snel door, Jan de Jong die een hattrick maakte binnen 7 minuten. Hierdoor is de stand 26-0 en is de bonuspunt in de pocket. 5 minuten  later is het Arjen Koelewijn die een try maakte voor de blauwwitte en mag Erik Blokhuis de eerste helft afsluiten met een try.

De 2e helft gaat Spakenburg er ook vol tegen aan, alleen hebben ze nu tegen wind. Toch weten ze binnen 5 minuten weer een try te maken. In de 2e helft zijn de partijen meer aan elkaar gewaagt. ‘t Gooi maakte in de 2e helft ook een try door een mooi uitgespeelde actie. Spakenburg wist hier echter goed op te antwoorden en scoorde een paar minuten later als antwoord ook een try. Jan Koelewijn maakte het in de laatste minuten af met een try wat de eindstand op 64-7 zette.

Met deze overwinning werd Spakenburg kampioen en zullen ze promoveren naar de 2e klasse. Over 2 weken op 27 maart zal de laatste wedstrijd worden gespeeld dit seizoen. Ditmaal komt Den Helder op bezoek die altijd nog met Utrecht strijdt voor de 2e plaats.

Bekijk de foto’s

Bekijk de volgende 50 foto's >>

Fotografie: Niels van Kesteren

Dit bericht heeft 18 reacties

1. Zo eerste reactie.

KAMPIOENEN KAMPIOENEN OLE OLE.

Was echt gewoon supper gisteren 😀
    Iedereen speelde een top pot

2. Terug kijkend op gisteren:in een woord FANTASTISCH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Bij deze bestuur bedankt het was weer TOP geregeld.echt KAMPIOENSWAARDIG champagne,bloemen,leuk schaaltje erbij helemaal echt.
    Mijn vraag aan het bestuur is,wanneer is de afterparty? Ik heb namelijk alles in een roes beleefd,en het roesje beviel me wel,dus wil ik het nog een keer dunnetjes over doen. Ik wil iedereen bedanken voor deze geweldige POT.

3. ik sluit me bij jan aan. kon gisteren zelf niet blijven hangen namelijk. afterparty lijkt me op z’n plaats, gevolgd door een after-afterparty op de botter

4. KAMPIOENEN!

Zoals appelsap al zegt was gisteren gewoon een super feest!

5. Nou de afterparty zal wel op de botter komen lijkt me. 😉
    Nu dick zo aardig is geweest om ons daar uit te nodigen om het daar nog een keer over te gaan doen.

6. tegen den helder moeten we het seizoen nog even afsluiten als KAMPIOEN dat lijkt mij ook wel een reden voor een feestje

7. zoals Jan al zegt, het was weer top!!!!!!!!! Hier hebben we het hele jaar voor gevochten. Wil diegene die 2 paar schoenen in zijn tas heeft er een paar woensdag aan mij teruggeven. snap natuurlijk dat je de top schoenen van de voorzitter een keer wil gebruiken!!

1. dat zijn toch die wondersloffen waarmee je tegenstanders door de midden schopt…? 😉

1. Haha wees blij dat ze jou nieuwe lichtblauwe wondersloffen niet mee genomen hebben 😉

8. mooi filmje anton mischien is het toch wel een optie om een steiger voor vast neer te zetten

9. heey jongens

was sppr gistere leuke wedstijd gezien en daarna een top feestje
    hoop volgend seizoen mee te kunnen spelen

TOP GEDAAN

10. Het was echt geweldig ik heb er echt super van genoten van het hele jaar en zeker ook van het feest.Ik zit nu nog met een smile op mn bek al heb ik me aardig misdragen volgens mij.
    Maar wat een samen spel te zien op het filmpje iedereen was gewoon top en de fotos zijn ook prachtig.

Hier bij wil ik ook iedereen hartstikke bedanken voor een geweldig jaar.

11. hahaha zag je die scheids trouwens rennen voor jurgen, die wist niet hoe hard ie aan de kant moest lag helemaal plat van t lachen toen ik t zag

12. …………… jongens.

SUPER GEDAAN,VAN HARTE ALLEMAAL.EINDELIJK WEER EENS KAMPIOEN,SUPER.

jammer dat ik het niet in de gaten heb gehouden,had ik er zeker geweest met de kampioens wedstrijd.

NOGMAALS SUPER GEDAAN.

Het is niet mogelijk een reactie te plaatsen.