2009-12-05 | Nieuwegein – RCS | 21-31

11e zege op een rij voor RCS

Afgelopen week stonden er voor Rugbyclub Spakenburg 2 wedstrijden op het programma. De eerste was (woensdag jl.)thuis tegen de Bulldogs(Almere) en de 2e was (zaterdag jl.) uit tegen Nieuwegein. Beide teams staan niet boven aan in de competitie zoals Spakenburg, maar mochten ook zeker niet onderschat worden.

De wedstrijd tegen de Bulldogs begon verrassend want Spakenburg stond al binnen 30 seconden 0-7 achter. Daarna had Spakenburg de wedstrijd in de hand en begon de blauw witte trein opgang te komen want voor de rust stond het al weer 22-7. Na de rust werd deze voorsprong nog een keer uitgebreid tot 39-7.

De 2e wedstrijd begon beter tegen Nieuwegein want al snel werd er een try gedrukt door Spakenburg. In de 8e minuut was het Spakenburg die de score opende. Aan het einde van de eerste helft stond het dan ook al 0-31 voor Spakenburg. In de 2e helft ging het achter uit met Spakenburg, het was goed te merken dat de wedstrijd van woensdag nog in de benen zat. Uit eindelijk werd de stand nog 21-31 en mocht Spakenburg 5 punten meenemen uit Nieuwegein.

Aanstaande zaterdag staat er een zware wedstrijd op het schema voor Spakenburg. De buren uit Amersfoort komen namelijk op bezoek. Amersfoort staat op dit moment 4e in de competitie.

Bekijk de foto’s

Bekijk de volgende 50 foto's >>

Fotografie: Niels van Kesteren

Dit bericht heeft 5 reacties

1. van harte!!! als ik het scoreverloop zie was de pijp leeg na de eerste helft. maar dat lijkt me logisch als je 2 wedstrijden in ongeveer 2 en een halve dag speelt.

2. Ja lekker gespeeld gasten. Was weer een lekkere wedstrijd.
    Nu aanstaande zaterdag winnen tegen Eemland. 😉

3. klasse mannen,blijf lekker doordenderen met die trein.

maar blijf op letten boy’s,niet verslappen.

Het is niet mogelijk een reactie te plaatsen.