2007-04-03 | RCS – Gouda | 7-10

In de laatste competitiewedstrijd tegen RFC Gouda heeft Rugby Club Spakenburg in een enerverende strijd punten laten liggen.

Vanaf het begin van de wedstrijd was al duidelijk dat het een wedstrijd zou worden, gelijk aan eerdere edities. Gouda beschikt over een zware pack en wij over rappe jonge spelers. De Goudse captain had diep in het ledenbestand moeten duiken om de benodigde 15 man op te trommelen.

Halverwege de eerste helft scoorde Marcel Versluis van Gouda de 0-5 door een fout in de onze verdediging. De daarop volgende aanval was meteen weer raak. Het was Olav Strotmann van Gouda die de 0-10 scoorde.

De tweede helft begon moeizaam, maar onze fitte jongens wisten de koppen weer bij elkaar te krijgen. Het was dan ook Maarten Schelling die in de 49e minuut de tegen try scoorde uit een run van exact 75 meter. Hier hadden de Gouwenaren weinig op in te brengen.

Eindstand 7-10

Na de wedstrijd wed er traditiegetrouw een visje gebakken wat mede door het mooie weer de pijn deed verzachten.