2005-10-29 RCS- Haagse RC 4 59-0

Rugbyclub Spakenburg wint ook zesde competitiewedstrijd

Na zes competitierondes is de plaatselijke rugbyclub nog steeds ongeslagen, en heeft het pas 3 tegen try’s hoeven incasseren. De Spakenburgse verdediging is met pas 17 punten tegen de minst gepasseerde verdediging uit de derde klasse.
Afgelopen zaterdag werd op Sportpark De Vinken de Haagse Rugbyclub 4 met 55-0 verslagen.

De rugbyers uit Den Haag wisten in de eerste helft goed stand te houden. De Heinen en Hopmanbrigade begon wel sterk, maar kon de zware verdediging van Haagse RC niet slechten. Hierdoor slopen er wat slordigheden in het spel en maakte men het zich onnodig moeilijk. De eerste twee try’s moesten dan ook uit snel genomen penaly’s komen. Toen de ban eenmaal was gebroken kwam er meer ruimte om aan te vallen en vielen er voor rust nog 2 try’s. Den Haag liet echter met hun zware voorwaartsen ook een paar keer goed van zich spreken, en Spakenburg kon af en toe maar net een tegen try voorkomen. Ruststand: 24-0.

Doordat de Haagse rugbyers in de eerste helft alle zeilen moesten bijzetten om Spakenburg van scoren af te houden, kreeg het conditioneel sterke Spakenburg in de tweede helft steeds meer kansen om te scoren. Doordat er af en toe slordig met balbezit om werd gegaan bleef het in de tweede helft bij 5 try’s voor Spakenburg, eindstand 55-0. Het pas drie maanden rugbyende talent Martijn Hartog wist in deze wedstrijd zijn eerste try te scoren. Als hij zich, net als een aantal andere talentvolle spelers, goed door blijft ontwikkelen zal het zeker niet zijn laatste try voor Spakenburg zijn. De trainingen die Bondscoach Gary Jefferies in Spakenburg heeft gegeven hebben hier zeker aan bijgedragen. Besloten is daarom ook hier in de loop van het seizoen nog een vervolg aan te geven.

Aanstaande zaterdag wacht er een zware tegenstander voor Spakenburg. De koploper uit de Derde klasse E moet dan op bezoek bij The Hookers 2 uit Hoek van Holland. De wedstrijd begint om 15.00 uur, vertrek vanaf De Vinken om 12.45 uur.