2004-11-02 | RCS – RC Nieuwegein | 45-0

Rugbyclub neemt 3e plaats over van Nieuwegein.

Afgelopen vrijdag speelde Rugbyclub Spakenburg thuis hun vijfde competitiewedstrijd tegen RC Nieuwegein. Op een regenachtig sportpark De Vinken verloor Nieuwegein niet alleen de wedstrijd, maar ook de derde plaats in de competitie aan Spakenburg.

De Heinen en Hopmanbrigade is eigenlijk de hele wedstrijd niet in de problemen geweest. Op alle fronten werden de rugbyers uit Nieuwegein deze avond door Spakenburg overklast. In de driekwartlijn was het vooral de snelheid en creativiteit waarmee de plaatselijke rugbyers de zwakte van Nieuwegein bloot legden. De scrum van de gasten was wel wat zwaarder en gaf in het begin nog wat problemen voor Spakenburg, maar in de loop van de wedstrijd werd dit tenietgedaan door de betere conditie van Spakenburg en vooral door de goede opvolging die er de hele wedstrijd was.
In de eerste helft wisten Leon van den Deijssel en Henk-Leen Bos beide 2 maal voor Rugbyclub Spakenburg te scoren. Ruststand 24-0. In de tweede helft wisten Jaco Jacobsen, wederom Leon van den Deijssel en Maarten Schelling de goede lijn van de eerste helft door te zetten. Het was dat de verder overigens goed fluitende scheidsrechter nog 3 try’s van Spakenburg afkeurde, anders waren de gasten uit Nieuwegein met een echt grote uitslag naar huis gestuurd. De eindstand bleef hierdoor “slechts” steken op 45-0.

Door deze zeer goede overwinning op Nieuwegein neemt Rugbyclub Spakenburg de derde plaats van hen over in de 3e klassse E. Voorlopig doet Spakenburg redelijk onverwacht toch mee in met de besten in deze klasse. Aanstaande zaterdag speelt RC Spakenburg hun volgende wedstrijd thuis tegen RC Waterland 2.

Kickoff van deze wedstrijd vindt plaats om 14.30 uur op Sportpark De Vinken.