2020-03-07 | RCS1 – Wild Rovers | 62-10

Weer winst Rugbyclub Spakenburg
Zaterdag 07-03-2020 hadden de heren van Spakenburg rugbyclub the Wild Rovers op bezoek op Sportpark de Vinken. Helaas hadden de gasten geen compleet team en zijn ze aangevuld door de Spakenburgers om toch een mooie pot rugby neer te kunnen zetten. In de eerste helft ging het nog redelijk gelijk op en was de ruststand 19-5. In de tweede helft wisten de Spakenburgers vaker te scoren en werd de wedstrijd met een 64-10 winst thuis afgefloten.
Jeugd:
De minis hadden een toernooi in Hilversum waar 3 wedstrijden op het programma stonden tegen Utrecht, Driebergen en Alkmaar. Na 3 weken rust was het duidelijk te zien dat de jongens nog even op gang moesten komen. Alle 3 de wedstrijden wisten ze niet te winnen. De eerste wedstrijd zat er te weinig vuur in. In de tweede wedstrijd zat de strijd er goed in maar waren de tegenstanders gewoon te sterk. Aan onze kant werden er nog wel mooie try’s gescoord. Waaronder 1 hele mooie door Lars van Beurten met mooi samenspel van Raphaël Heinen.
De cubs wisten na de vakantiebreak de draad weer goed op te pakken. De wedstrijd zelf was niet erg spannend en werd gewonnen met 60-10 van het clusterteam Emmen-Dwingeloo. Door de weinige tegenstand verliep het spel aan de Eemland zijde erg rommelig maar dat stond de ruime overwinning niet in de weg. Kortom geen slecht resultaat zo na de vakantieperiode.

Fotografie: Niels van Kesteren
Link naar: Google Photos