2020-01-11 | RCS1 – Greate Pier | 24-19

Spanning en sensatie op de vinken tot en met de laatste actie.

Rugbyclub Spakenburg mocht afgelopen zaterdag na de winterstop weer aan de bak tegen Rugbyclub Greate Pier uit Leeuwarden. Waar daar nog werd verloren stond er een pittige wedstrijd op de agenda.
Greate Pier wist vrij vlot na 5 minuten al de score te openen met 0-7. Spakenburg speelde vooral op hun helft, maar de gasten uit Friesland wisten met sterk spel door de Spakenburge verdediging te breken en stond na 25 minuten al op 0-19.

Ook in de tweede helft ging het over en weer op het veld en duurde het uiteindelijk 35 minuten voordat er weer werd gescoord. Ditmaal was het Luuk Martijn Hopman die met een bijzondere koprol de verdediging op het verkeerde been zette en de bal tegen de paal wist te drukken op de grond, ook de conversie van Wouco de Graaf was raak en zette de score op 07-19. Nog geen 3 minuten later in de 64e minuut wist Mark Beukers te scoren in de hoek (12-19). Met deze score kan het nog alle kanten op, en duurde het weer even voor er kon worden gescoord. Toen wist Mario Terlouw samen met de voorwaartsen de bal over te lijn te krijgen in de 77e minuut. Inclusief de conversie van Mike Barten stond het ineens gelijk met 19-19. Greate Pier nam weer de kick-off die niet lekker verliep met een scrum voor de Spakenburgers, de bal komt uit de scrum en wordt doorgegeven aan Jaap Duijst die met een mega sprint alle verdediging wist te omzeilen en de Spakenburgers op voorsprong bracht. (24-19).
Met nog 1 minuut officiële speeltijd ging Greate Pier alles op alles zetten. Minuten lang wisten de gasten balbezit te houden en waren continu vlak voor de Spakenburgse tryline aan het strijden. Totdat ze in de fout gingen, de bal naar voren lieten vallen en de winst met luid geluich van de spelers en het publiek gevierd werd.

Scoreverloop
“05 00-07 Greate Pier
“13 00-12 Greate Pier
“26 00-19 Greate Pier
“61 07-19 Luuk Martijn Hopman, Conv. Wouco de Graaf
“64 12-19 Mark Beukers
“77 19-19 Mario Terlouw, Conv. Mike Bartens
“79 24-19 Jaap Duijst

Jeugd:
De Spakenburgse Cubs Stein en Marc Jan waren met Eemland mee naar Dwingeloo voor een wedstrijd tegen het clusterteam Emmen/ Dwingeloo. Ze lieten echt goede team effort zien in een koude en lastige wedstrijd. De jeugdige spelers bleven goed in de lijn en Marc Jan was goed op dreef en onder andere Man of the Mach door zijn 4 tries die hij wist te scoren. Vincent was een goede runner up met zijn eerste try en ondanks de vele mooie tackles van Tycho was het Stans die er stond op het moment dat het er om ging en er met de prijs voor beste tackle er vandoor ging.

Foto: Man of the Match Marc Jan en tackelaar van de dag Stans.

De Mini’s gingen op pad naar Alkmaar waar ze een toernooi toernooi hebben gespeeld tegen Amsterdam, Amstelveen en Alkmaar zelf. Ze hebben na de winterstop weer laten zien dat ze top fit waren en goed als team samenwerken. Met een winst op Alkmaar en gelijkspel voor de andere 2 wedstrijden konden met een opgeheven hoofd weer richting huis. Aanstaande zaterdag zullen de mini’s met diverse teams in Spakenburg weer te zien zijn met mooie wedstrijden voor de boeg die om 10:00 in de ochtend zullen starten.

Volgende wedstrijd:
Zaterdag 18 januari
– Mini jeugdtoernooi 10:00 (RC Spakenburg, Sportpark de vinken)
– DRC the Wild Rovers – RC Spakenburg K.O 14:00 te Doetinchem

Bekijk de volgende 50 foto's >>