2009-10-24 | Bulldogs – RCS | 12-46

De blauwwitte trein stoomt door!

Afgelopen zaterdag had de plaatselijke rugbyclub een inhaal wedstrijd tegen de Bulldogs uit Almere. Het was een zeer natte dag en het veld was drassig, met andere woorden perfect rugby weer.

Spakenburg begon de wedstrijd sterk en het was Andre de Boer die in de 12e minuut de eerste try scoorde dankzij de kick van Jurgen de Graaf. Hierna bleven onze rugby jongens goed op dreef en creëerde een aanvallend spel. In de 28e minuut kreeg Spakenburg een penalty mee, deze werd snel genomen door Roeland Muys die de bal naar Jan de Boer gooide en de try maakte. Nog geen 7 minuten later werd de 3e try gemaakt door Roeland Muys die na een scrum de bal achter de try lijn plaatste. De Bulldogs zakten aan het einde van de eerste helft nog verder in waardoor Patrick van Rossum de 4e try wist te maken. Dit betekende dat Spakenburg de bonus punt weer binnen had.

In de 2e helft van de wedstrijd maakte de Heinen&Hopman brigade al zeer snel de 5e try. 2 minuten na de kick-off was het Guido Huizenga die de try maakte. Hierna kreeg Spakenburg veel kansen, maar wist deze niet te benutten waardoor er lange tijd niet werd gescoord. Pas in de 60e minuut werd er weer gescoord door Erik Blokhuis, die een kick van de Bulldogs ving en dwars door de verdediging heen rende en de try maakte. Spakenburg kreeg hierdoor de smaak te pakken en nog geen 3 minuten later was het weer raak. De Bulldogs kwamen hierna opstoom en wisten 2 try’s te scoren binnen 5 minuten. Door deze try’s werd Spakenburg wakker geschud en in de 75e minuut van de wedstrijd maakte Spakenburg de laatste try wat de stand op 12-46 bracht.

De tussenstand in de competitie blijft ongewijzigd.  Volgende week moet Spakenburg voor de beker tegen Diok uit Leiden.

Bekijk de foto’s

Fotografie: Niels van Kesteren

Dit bericht heeft 12 reacties

1. ik zit zelf geloof ik in leeuwarden.maar als ik kans heb, ben ik er sowieso. onderschat ze niet trouwens: ze staan laag omdat ze weinig wedstrijden gespeeld hebben. aan de andere kant: onderschat RCS ook niet met 6 keer winst op rij.

1. I’ve been a Wild Rover for many’s a year,
    And I spent’s all me money on whisky and beer.
    But now I’am returning with gold in great store,
    And I never will play a Wild Rover no more.

Refrein:
    And it’s no, may, never,
    No may never no more,
    Will I play a Wild Rover,
    No never, no more

I went in to an alehouse I used to frequent,
    And I told the landlady me money was spent.
    I asked her for credit, she answer me nay,
    Say’en a costem like yours I can’t have any day.

Refrein

Well out of me pocket I took souvereigns bright,
    And the landlady’s eye’s opend wide with delight.
    She said I’ll have whisky’s and beer’s of the best,
    And the words that I spoke me where only in jest.

Refrein

I went home to me parents, confessed what I’d done,
    And I asked them pardon their prodigal son.
    And if the forgived me as oftime before,
    Well I never will play the Wild Rover no more.

2. guido,

het was ook weer leuk om je te zien rennen als een jonge hinde

ik zou zegge ,tot de volgende wedstrijd

1. nou jan, ik heb dat eens even zitten bekijken op film en zo hip, fris, elegant en snel ziet het er allemaal niet meer uit. maar: ik heb jullie wel gemist! hopelijk ben ik er tegen de smugglers weer bij. tot dan!

3. noem je dit rugby moet je is komen kijken naar de bassets cubs in sassenheim
    groetjes max

Het is niet mogelijk een reactie te plaatsen.