2009-09-26 | RCS – Castricumse III | 41-12

Rugbyclub Spakenburg verslaat Castricum

Afgelopen zaterdag mochten de rugby jongens voor de derde keer dit seizoen optreden, deze keer tegen Castricum op het zonovergoten sportpark de vinken.

De eerste helft begint Spakenburg matig tegen Castricum en kan niet zijn eigen spel spelen. Het is dan ook Castricum dat de score opent tegen Spakenburg met 0-7. Spakenburg word hierdoor wakker geschud en begint weerstand te bieden. Na 25e minuut in de eerste helft begint Spakenburg eindelijk haar eigen spel te spelen. In de 28e minuut weten ze dan hun eerste try te drukken. Deze try kwam uit een mooi uitgespeelde lijn en bracht de stand op 5-7. Aan het…

einde van de eerste helft weet Jan Koelewijn door de verdediging van Castricum heen te breken, en zet de score op 10-7 voor Spakenburg.

In het begin van de tweede helft weet Castricum Spakenburg goed af te weren. In de 52e minuut weet Castricum opnieuw door te breken en zet de score op 10-12. Spakenburg past haar tactiek aan en begint meer de lijn in te spelen. In de 60e minuut levert dit ook resultaat op en weet Wouter Koelewijn door een mooi sidestep 3 man van Castricum te passeren. Hierdoor scoort hij zijn eerste try in de senioren competitie bij Spakenburg. R.C.S. heeft nu de smaak te pakken. Zo weet Mathias Nagel 4 minuten later om door de zijkant van de Castricum verdediging heen te lopen. Dit brengt de stand voor Spakenburg op 22-12. In de volgende 15 minuten er na worden er nog 3 try’s gedrukt door de Heinen en Hopman boys. Dit werd gedaan door Jan Koelewijn, Jan de Boer en nog een keer door Mathias Nagel. Castricum die een zeer sportieve wedstrijd speelde liep helaas wel 2 gele kaarten op. De eindstand van de wedstrijd was dan ook een ruime overwinning voor Spakenburg met 41-12.

Aanstaande zaterdag speelt RCS uit tegen de Old Bears uit Rotterdam. Vertrek is om 13.00 uur van sportpark de Vinken de kick-off zal om 15.00 uur plaats vinden.

Bekijk de foto’s

Fotografie: Niels van Kesteren

Dit bericht heeft 3 reacties

1. Net het filmpje op you tube bekeken van de wedstrijd tegen Castr. 3
    Complimenten over het vertoonde spel en zeker het samenspel, opvolging etc..
    Nu een schepje er bovenop. Den Helder is andere poep!!!

2. heb zojuist de filpjes gezien.

mijn complimenten voor het goede lijnspel en de opvolging.

zet deze lijn voort jongens,super.

Het is niet mogelijk een reactie te plaatsen.