Het Oranje Rugby Festijn 2007

Voor de 17e keer wordt op vrijdag 27 april het grootste dorpsfeest in de regio door Rugby Club Spakenburg georganiseerd. Op de avond voor Koninginnedag zal vanaf 18:30 uur weer alles in het teken staan van de rugbysport en alles wat daarbij hoort. Rugby Club Spakenburg hoopt naar aanleiding van het toernooi weer een paar toekomstige spelers tot zich te werven. Dit is in alle jaren altijd de doelstelling van het toernooi gebleven. Dit wil niet zeggen dat de derde helft, die bij ons op de tweede plaats staat, er minder om is. Wij hopen dat op deze avond de sportiviteit en gezelligheid net als voorgaande jaren hand in hand gaan, want dat is wat rugby zo’n geweldige sport maakt.

Rugby een eerlijke sport.
Door het vaak pittige en fysieke spelcontact denken mensen vaak dat rugby een ruige en zelfs oneerlijke sport is. Niets is minder waar. Rugby is juist een eerlijke en sportieve teamsport. Het respect voor de scheidsrechter en de tegenstander staat centraal. Praten tegen de scheidsrechter wordt zelfs bestraft als een zware overtreding. Verder zorgen tal van spelregels ervoor dat overtredingen binnen de perken blijven.

Training
Om optimaal plezier aan deze geweldige teamsport te beleven is het belangrijk om voor het toernooi één of meerdere van onze trainingen te volgen of bij te wonen. De vakbekwame coaches en trainers van Rugby Club Spakenburg staan te popelen om jullie de principes en kneepjes van deze sport bij te brengen. Meer informatie over onze trainingsavonden vindt u op onze website: www.rugbyclubspakenburg.nl

Het programma
Vrijdag 27 april om 18:30 uur gaat op sportpark De Vinken het Oranje Rugby Festijn weer van start. De 15 teams worden ingedeeld in 2 verschillende poules (recreatie en competitie). Dit jaar zal er voor de derde keer een extra poule zijn die bestaat uit 4 ereklasse teams. Deze zullen weliswaar niet uit een 15-mans formatie bestaan omdat wij over de breedte van de velden spelen. Deze ereklasse teams zullen jullie een duidelijker beeld geven van wat de sport rugby nou echt inhoud. Rond 22:00 uur wordt de prijsuitreiking verwacht waarna de derde helft pas echt kan beginnen.

Komt allen zoveel mogelijk op de fiets.

Wij wensen alle deelnemers, toeschouwers en feestgangers weer een fantastisch toernooi toe. Aan Rugby Club Spakenburg zal het dit jaar niet liggen.

Met ovale groet,
Het bestuur van Rugby Club Spakenburg