2009-09-19 | Eemland II – RCS | 14-25

Rugbyclub verslaat de buren

Afgelopen zaterdag had de rugbyclub Spakenburg haar 2e optreden voor dit seizoen tegen Eemland uit Amersfoort. De dinsdag ervoor 15 september versloeg de plaatselijke rugbyclub Nieuwegein al met 28-0.

Spakenburg mocht in de eerste helft de kick-off nemen tegen Eemland. In de eerste minuten kreeg Spakenburg de kans om op voorsprong te komen doordat Eemland een overtreding maakte. Spakenburg benut deze kans door een kick op de palen te nemen. Deze wordt genomen en gemaakt door Jan Koelewijn, waardoor Spakenburg op een 0-3 voorsprong komt in de 3e minuut.  Hierna lopen de krachten gelijk op maar Eemland benut beter hun kansen. Want in de 12e minuut maakt Spakenburg een overtreding op hun eigen helft waardoor het voor Eemland aantrekkelijk wordt om een kick op de palen te nemen.  Eemland neemt de kick goed en komt op gelijke hoogte met Spakenburg 3-3. Eemland zet door en maakt een paar minuten later de eerste try in de wedstrijd, waardoor ze uit lopen tot 8-3. Hierna gaan de beide teams gelijk op, maar door een overtreding van Spakenburg mag Eemland weer een kick op de palen nemen en ook deze gaat er tussendoor waardoor de voor sprong uitloopt naar 11-3. Deze voorsprong neemt Eemland dan ook mee de rust in.

In de 2e helft komt Spakenburg beter in hun eigen spel en in de 47e minuut maakt Jan de Boer een break door de verdediging van Eemland. Door een goede opvolging van Frans Brunekreef wordt er een try gedrukt. Dit was de omslag in de wedstrijd richting de kant van Spakenburg. Spakenburg is de 2e helft meer aanvallend dan de eerste helft en zet Eemland hier door onder druk.  Tien minuten voor tijd krijgt Spakenburg een penalty. Deze mogelijkheid benutten ze door een kick op de palen te nemen. Deze word in eerste instantie gemist, maar door de druk van de Heinen en Hopman Brigade weten ze er een try uit te slepen. Hierdoor vergroot R.C.S. de voorsprong naar 11-17.  Spakenburg die weer goed op dreef is en aanvallend speelt komt op de helft van Eemland terecht. Eemland maakt hier een overtreding wat een mooie mogelijkheid op levert voor Spakenburg. Ook deze kick wordt raak geschoten door Spakenburg wat de voorsprong naar 11-20 vergroot. Eemland laat het hier echter niet bij zitten en 2 minuten later gebeurt het zelfde bij Spakenburg waardoor de stand 14-20 uitkomt.  Dit betekende dat Spakenburg nog niet helemaal safe was voor de overwinning.  En in de laatste minuut maakt Jurgen de Graaf de laatste try voor Spakenburg wat de stand op 14-25 bracht dit werd dan ook de uitslag van de wedstrijd.

Volgende week Speelt de plaatselijke rugbyclub tegen Castricum thuis om K.O. om 15:00 uur.

Bekijk de foto’s

Fotografie: Niels van Kesteren

Dit bericht heeft 3 reacties

1. ik zag zowaar ongeveer 2 momenten dat eemland aan de bal was…
    gefeliciteerd mannen, ziet er goed uit!

2. ik zie dat het goed gaat met jullie.

ga zo door mannen.

ben trots op jullie.

volg jullie op de voet hier in zuid-limburg.

en kom zeker nog naar een wedstrijd kijken.

keep on goiing.

Het is niet mogelijk een reactie te plaatsen.