2021-11-06 | RCS – Rush | 83-17

Ruime cijfers voor de rugbyclub.

Afgelopen zaterdag had RC Spakenburg het genoegen om SRC Rush te ontvangen vanuit Schagen. Door een krappe selectie en enkele afwezigen kon Rush niet meer dan 13 man opstellen. Vanuit Spakenburg waren Jesse Grob en Jaap-Jan van de Geest bereid ze aan te vullen zodat er wel een leuke wedstrijd gespeeld kon worden.

Spakenburg weet binnen 2 minuten door Mark Schutte de score al te open met een try, deze ontstond vanuit een mooie opbouw met de voorwaartsen waarna Mark Schutte op hoge snelheid langs de lijn schoot. Inclusief conversie van Ruben Ruizendaal 7-0. In de eerste 20 minuten van de wedstrijd wist Spakenburg flink druk uit te oefenen en via snelle acties via de uitgespeelde lijn te scoren. Jaap Duijst, Ruben Ruizendaal en Mark Schutte wisten deze acties dan ook te verzilveren en inclusief alle conversies die raak werden geschoten door Ruben Ruizendaal stond het na 22 minuten al 28-0 voor Spakenburg. 2 minuten later was Rush wakker, Rush nam de Kick-off, Spakenburg ving deze en zette een aantal fases op. Spakenburg maakte daarna een voorwaartse bal, Rush profiteerde hiervan en speelde op voordeel. Na 2 fases in de voorwaartsen ging de bal de lijn in en zagen ze de ruimte om te kunnen scoren, inclusief de gescoorde conversie werd de stand teruggebracht naar 28-7. Spakenburg was weer even wakker geschud en gingen weer volle bak er tegen aan. 5 minuten later kon Jonathan Koelewijn zijn allereerste try maken. Vanuit een Line-out die gewonnen werd door Spakenburg ging de bal door naar hem en maakte hij het af 33-7. Paar minuten later kon Michiel Visser na een gewonnen scrum zijn actie belonen met een try en inclusief conversie van Ruben Ruizendaal 40-7. Daarna duurde het ruim 10 minuten voordat er weer een score viel, Rush bleef goed verdedigen en maakte het Spakenburg erg lastig, ze zetten de Spakenburgse verdediging onder druk. Na Line-out dicht bij de try lijn van Spakenburg wisten ze met een maul meters te maken en de try te drukken. Met een 40-12 voorsprong ging Spakenburg al met ruime score de rust in.

Ook in de tweede helft werd er weer snel gescoord, na 1 minuut Jaap Duijst de bal, maakte mooie meters op eigen helft, daarna met een aantal acties van de voorwaartsen ging de bal 2 keer de lijn in en kon Ruben Ruizendaal met een behendige actie de tegenstanders op het verkeerde been zetten en te scoren. 47-12. In de daarop volgende 10 minuten wisten Jaap Duijst en Mark Schutte ook weer te scoren, inclusief 1 rake conversie van Ruben Ruizendaal was de score ondertussen 59-12. Na 56 minuten won Spakenburg een line-out, de bal werd overgegooid naar Mario Terlouw die met ronddraaiende bewegingen lastig was tegen te houden en zijn meters maakte, hij gaf de bal over aan de prop Maximo Pelegrini welke met een behendige side step de verdediging voorbij liep en en de actie afmaakte.

Ondertussen door een blessure aan de kant van Rush was Job Heinen bereid de tegenstander ook aan te vullen. Na 60 minuten was het Enzo Beyhum die scoorde. Daarna was Rush weer goed in de aanval. Met meerdere pogingen bleef Rush hard op de verdediging van Spakenburg inlopen. Dit resulteerde uiteindelijk in een try. 71-12.

In de laatste 10 minuten wist Spakenburg nog tot twee maal toe te scoren met try’s van Luuk Martijn Hopman en Enzo Beyhum. Na die laatste try wist ook Jonathan Rijswijk de conversie nog mee te pakken en sloot Spakenburg de wedstrijd af met een ruime 83-17 overwinning.

Fotografie: Niels van Kesteren
Link naar: Google Photos