2020-02-08 | RCS1 – Feanster | 45-10

Ook winst tegen Feanster.

Afgelopen zaterdag had de rugbyclub Feanster uit Heerenveen op bezoek. Met 15 man en geen wissels liet Feanster in de eerste 15 minuten zien dat ze het Spakenburg niet makkelijk zouden maken. Na 17 minuten wist Mario Terlouw de score te openen inclusief de conversie van Wouco de Graaf (7-0). Nog geen 3 minuten later klapte Mark Schutte er langs heen en ook wederom werd de conversie benut door Wouco de Graaf (14-0). Feanster wist daarna 3 minuten later met sterk voorwaartsen spel te scoren in de hoek. (14-5). Mark Schutte was op dreef en ook na 33 minuten wist hij te scoren en was  19-5 ook tevens de ruststand.

In de tweede helft kon Spakenburg wat wisselen waardoor het team weer fit is en verder ging waar het is gebleven. Na 1 minuut in de tweede helft wist Jaap Duijst een mooie run te maken door de verdediging, gaf de bal via een offload vlak voor de trylijn door aan Julian Beukers die daarna kon scoren, inclusief de conversie 26-5. Ook in de tweede helft was Mark Schutte nog steeds lekker op dreef en wist  tot twee maal toe te scoren in de 53e en 57e minuut. (38-5).  In de 66e minuut kon ook Evert van Bochove met de voorwaartsen een try meepakken en maakte Feanster in de 70e minuut nog de laatste score. In de laatste 10 minuten ging het nog even over en weer en werd de wedstrijd met  45-10 in het voordeel van Spakenburg afgefloten.

Jeugd:

De Mini’s gingen op pad naar rugbyclub de Bulldogs in Almere. Daar speelde ze tegen 2 teams van de Bulldogs zelf en URC uit Utrecht. De jongens hadden het erg zwaar tegen de Bulldogs en maakte een slechte start met 2 wedstrijden verlies. Tegen Utrecht wisten ze wel te winnen en lieten ze een mooie wedstrijd zien met mooie samenspel en mooie try’s. Antwan en Lars wisten ieder te scoren en ook Raphael was weer erg sterk in de verdediging en de tackles. De komende 3 zaterdagen hebben de jeugdleden even rust om te herstellen, te trainen om daarna weer topfit wedstrijden te mogen spelen.
De Cubs speelde uit in Arnhem tegen ARC the Pigs. De vorige keer werd er met ruime cijfers gewonnen dus dit keer werden de verhoudingen iets gewijzigd. Een aantal sterke spelers startte als wissel of werden uitgeleend aan de Pigs. Dit had als effect dat het clusterteam Eemland achter stond met 17-0. Een van de uitgeleende eemlanders wist zelfs tegen zijn eigen team te scoren. Na de eerste wissels kreeg Eemland alweer meer grip op de wedstrijd en was de stand tijdens de rust 17-12. In de tweede helft kwamen ook Marc-Jan en Tycho weer bij hun eigen team spelen en kwam Eemland al weer snel voor met 17-24. Daarna ging de turbo knop aan en wist Eemland achter elkaar te scoren met een uiteindelijke eindstand van 17-65. Bas werd verkozen tot Man of the Match en Bartek werd door zijn inzet beloond met de beker hardest hit.
17″ 07-00 Mario Terlouw, Wouco de Graaf
20″ 14-00 Mark Schutte, Wouco de Graaf