2020-01-18 | Wild Rovers – RCS1 | 88-07

Rugbyclub verliest in het oosten van het land.

Afgelopen zaterdag reisde de rugbyclub af naar Doetinchem om aan te treden tegen de Wild Rovers. Thuis wist Spakenburg door een tekort aan spelers van de Wild Rovers ruim te winnen en waren de rollen dit weekend omgedraaid aangezien Spakenburg nu zelf op pad ging met een krappe selectie.
In het eerste half uur wisten de Spakenburgers nog redelijk stand te houden en de score te beperken tot 26-0. Na 33 minuten was het Jaap Duijst die de nul van het bord kon halen en vlak voor de rust sloten de Wild Rovers af met 33-7.

In de tweede helft was het goed te zien dat de Wild Rovers de overhand hadden, door een aantal blessures opgelopen in de wedstrijd konden de Spakenburgers geen sterk pact meer vormen en braken de tegenstanders regelmatig door. Ondanks dat Spakenburg op karakter door speelde en spelers op nieuw posities goed hun best deden en echt wel hun mannetje stonden wisten de tegenstanders de middag af te sluiten met een ruime 88-7 winst.
Jeugd
De cubs speelde in Amersfoort een thuiswedstrijd tegen het clusterteam Fryslan/ Drenthe. Na de winst van de week ervoor in Dwingeloo wisten ze ook afgelopen zaterdag weer te winnen met een ruime score van 46-17. En stijgen hiermee naar de tweede plek in de competitie.
De mini’s speelde weer een toernooi in Spakenburg op de Vinken waar Amstelveen en Hilversum te gast waren. Onder het genot van een heerlijk zonnetje wisten de mini’s met 5-2 te winnen van Amstelveen en hadden ze met 10-0 een ruime overwinning tegen Hilversum behaald.
Foto: Trotse mini’s na de behaalde winstpartijen.