2019-12-07 | RCS1 – Dwingeloo | 66-12

Rugbyclub sluit de eerste fase van de competitie af met winst.

Afgelopen zaterdag had rugbyclub Spakenburg de tegenstanders rugbyclub Dwingeloo op bezoek. Helaas had Dwingeloo geen volledige team die dag en werden ze aangevuld door enkele spelers van Spakenburg.
Spakenburg wist de score al vrij vroeg te openen na 2 minuten met een try van Wouter Beukers in de hoek. 5 Minuten later was het Mark van de Broek die door de verdediging heen wist te breken en zijn try wist te scoren inclusief de conversie stond de lokale rugbyclub al met 12-0 voor. Daarna was het even 10 minuten rustig en ging het spel beide kanten op totdat uiteindelijk Wouter beukers na 16 en ook in de 20e minuut zijn try wist mee te pakken. Inclusief de conversies van Michiel Visser 26-0. Ook Jaap Duijst liet er geen gras over groeien en scoorde nog geen 2 minuten later. Dwingeloo was niet van plan zonder score naar huis te gaan, dit lieten ze ook zien door mooi samenspel en in de 31e minuut wisten te scoren. 33-7. Een paar minuten voor rust wist Mark Beukers nog te scoren en inclusief de conversie van Michiel Visser ging Spakenburg met 40-7 de rust in.

In de tweede helft ging Spakenburg weer gefocust verder waar ze gebleven waren. Luuk Martijn Hopman wist in de 43e en 47e minuut zijn try’s te pakken, inclusief 1 rake conversie 52-7. Rond de 60e minuut wist uitgeleende speler aan Dwingeloo Fernando Rijswijk te scoren voor de gasten. In de laatste 20 minuten kon Spakenburg nog tweemaal scoren door een try van Luuk Martijn Hopman en Mark Beukers, inclusief nu ook weer beide conversies won Spakenburg de wedstrijd met 66-12. Omdat Mark Schutte en Mark Beukers beide lieten zien goed op nieuwe posities te kunnen spelen werden ze bekroond tot Man of the Match.
Nu de eerste fase van de comptitie erop zit en Spakenburg met een 2e plek in de top 6 is beland zal het de tweede fase nog tot tweemaal toe tegen de top 6 spelen waar elke wedstrijd een uitdagende pot rugby zal zijn.

Jeugd

De wedstrijd van de mini’s in Hoorn was helaas afgelast. De Cubs speelde thuis in Amersfoort tegen RFC the Rams uit Apeldoorn. Na de overwinning van de vorige keer wisten ze ook afgelopen zaterdag weer winst te pakken. Na een mooie wedstrijd konden ze de dag afsluiten met 28-5.

Scoreverloop

“02 05-00 Henk Leen Bos
“07 12-00 Mark van den Broek, conv. Michiel Visser
“16 19-00 Wouter Beukers, conv. Michiel Visser