2019-09-28 | Bulldogs – RCS1 | 05-38

Rugbyclub wint uit in Almere.

De Mini’s van Spakenburg speelden afgelopen zaterdag in Hilversum. Door wat afvallers zijn 2 halve teams samengevoegd en zo konden de jongens toch een mooi potje rugby spelen. De Cubs hadden een thuiswedstrijd bij Rugbyclub Eemland. Ze heben weliswaar verloren, maar hebben een goede en sportieve wedstrijd gespeeld.

Met een flinke hoosbui vlak voor de wedstrijd in de middag mocht de wedstrijd droog starten om 15:00 voor de heren van Spakenburg. De Bulldogs starte erg sterk, 15 minuten lang wisten ze goed druk op Spakenburg te zetten en speelde de wedstrijd zich voornamelijk af op de helft van Spakenburg. Na 15 minuten was de eerste beste actie van Spakenburg aan de kant van de Bulldogs en wist Mark Schutte een try te scoren. Daarna was het 5 minuten later weer raak en wederom Mark Schutte met een try en een conversie van Wouco de Graaf (0-12). 20 minuten lang ging het over en weer maar in de 38e minuut gaf Wouco de Graaf een tacktisch kickje naar voren, rende door de verdediging heen op snelheid en ving zijn eigen bal weer op waarna hij deze drukte tussen de palen inclusief conversie (0-19). De Bulldogs leken door deze actie even van slag te zijn, na hun kickoff werd de bal gevangen door Spakenburg, ging de lijn in en met een popupje naar Jaap Duijst en wist hij met een snelle sprint door de verdediging heen te scoren en de stand inclusief conversie van Wouco de Graaf in de rust op 0-26 neer te zetten.

Het was een mooie en eerlijke pot rugby om te zien in Almere, beide teams erg sterk in de voorwaartsen en de Bulldogs wisten door een sterk voorwaartsen spel en goede opvolging te scoren in de 57ste minuut (5-26). Nog geen 3 minuten later beantwoordde Arjan Molenaar met een try en werd ook de conversie benut (5-33). In de laatste 10 minuten werd het wat rommeliger aan beide kanten je zag duidelijk de vermoeidheid toeslaan bij beide teams. In de 75ste minuut lieten de bulldogs de bal vallen en wist Jonathan de Boer de bal naar voren te schoppen, rende er achter aan met een aantal Bulldogs bij zich, trapte nogmaals de bal richting het try gebied en dook er boven op om de 5 punten te verzilveren.

Met een 5-38 winst konden de Spakenburgers weer tevreden op huis aan.

“15 00-05 Mark Schutte
“20 00-12 Mark Schutte, Conv. Wouco de Graaf