2019-09-21 | RCS1 – G.S.R.C. | 28-07

Rugbyclub wint van de studenten uit Groningen.

Afgelopen zaterdag was de start van het seizoen voor de jeugd van Spakenburg, die ook dit jaar weer samen spelen met Rugbyclub Eemland uit Amersfoort. Dit jaar is de jeugd verdeeld over 2 teams, de mini’s en cubs. De mini’s zijn goed van start gegaan in Amersfoort. Er werden 3 wedstrijden gespeeld. Waarvan er 2 werden gewonnen en 1 werd verloren. Raphaël Heinen was goed voor 4 try’s en Lars van Beurten voor 1. Job Koelewijn en Antwan Kinderdijk lieten zich van hun sportieve kant zien en speelde allebei met een ander team mee die een speler te kort hadden en daar lieten zij mooie acties zien. De cubs met 3 spelers van Spakenburg mochten afreizen naar Zwolle voor hun eerste wedstrijd. Voor het eerst op een volledig veld. Na een sterke start verloren ze toch de wedstrijd.

In de ochtend was er nog volop rugby op tv en meteen de kraker tussen Nieuw Zeeland en Zuid Afrika die gewonnen werd door Nieuw Zeeland. Na die wedstrijd was het de beurt aan RC Spakenburg om te laten zien waartoe ze in staat zijn.
Spakenburg speelde tegen de studenten uit Groningen. Na 3 minuten wist Roy Brouwer al vrij vlot te scoren en benutte Wouco de Graaf zijn conversie. Daar lieten de studenten het niet bij zitten en maakte 6 minuten later een tegen try inclusief conversie.
De studenten waren erg snel en fit en hadden moeite door de Spakenburgse verdediging heen te breken. In de 31ste minuut was het Mario Terlouw die doorbrak en inclusief conversie van Wouco de Graaf was het 14-7 in de rust.

De wedstrijd kon nog alle kanten op, Mark Schutte scoorde in de 50ste minuut en wederom werd de conversie benut. En 20 minuten later was het nogmaals Roy Brouwer die scoorde waardoor de wedstrijd zo goed als beslist was. De laatste 10 minuten streden de gasten uit Groningen met alles wat ze hadden en wisten een aantal keer nog dichtbij te komen. Uiteindelijk werd er na 80 minuten afgefloten en stond er 28-7 op het scorebord.

Scoreverloop
“03 07-00 Roy Brouwer, conv. Wouco de Graaf