2019-11-23 | RCS1 – The Wild Rovers | 101-7

Nogmaals dikke winst voor de rugbyclub

Ook afgelopen zaterdag werd er weer een monsterzege behaald maar nu tegen de nummer 3 van de competitie DRC the Wild Rovers uit Doetinchem. Helaas hadden de gasten geen compleet team door diverse blessures en werden ze aangevuld door 2 spelers van Spakenburg.

Luuk Martijn Hopman wist na 2 minuten al vrij vlot de score te openen in combinatie met de conversie van Wouco de Graaf 7-0. Nog geen 2 minuten later was het Mark Schutte die met een snelle run de score inclusief de conversie van Wouco de Graaf de score uitbreidde naar 14-0. Daarna was het even 10 minuten rustig, mooie acties aan beide kanten en was het Luuk Martijn Hopman die weer wist te scoren in de 13e minuut inclusief de conversie van Wouco. The Wild Rovers werden wakker, scherper en wisten in de 20e minuut de 0 van het score bord te halen met een try inclusief conversie 21-7. Tot aan de rust wisten Jaap Duijst, Luuk Martijn Hopman en Wouco de Graaf nog een try te maken en werden in alle gevallen ook de conversies benut. Hiermee ging Spakenburg al met ruime voorsprong 42-7 de rust in. In de laatste 10 minuten voor de rust wisten de Wild Rovers nog flinke druk uit te oefenen op de helft van Spakenburg maar kwamen niet aan scoren toe.

In de tweede helft wist Mark Schutte na 1 minuut meteen al de score weer verder uit te bouwen naar 47-7. Het grootste gedeelte van de wedstrijd was Spakenburg erg dominant, zo wisten ze in de tweede helft nog regelmatig te scoren. Jaap Duist in de 49e minuut, Mike Barten 2 minuten later, nog geen 4 minuten daarna was het Arjen Koelewijn met zijn try en inclusief alle conversies van Wouco de Graaf stonden ze na 55 minuten al voor met 66-7. In de 61 minuut was het eerste rijer Julian Beukers die de bal op ving en met een mooie sprint de verdediging van zich af wist te schudden, nog geen minuut later na de kick-off was het weer Mark Schutte die de bal netjes in de hoek van de tryline wist te leggen. Inclusief beide conversies stond de stand op 80-7. Daarna werd er even 10 minuten niet meer gescoord. The Wild Rovers hielden zich niet in en deden er alles aan om het Spakenburg niet al te makkelijk te maken. Uiteindelijk wist Spakenburg in de laatste 10 minuten nog 3 keer te scoren, 1 try van Michiel Visser en 2 van Mark Schutte, ook Wouco de Graaf heeft met 13 van de 15 conversies een keurig resultaat neergezet. Spakenburg wint de wedstrijd na 80 minuten met 101-7 en gaat volgende week op pad naar de nummer 5 Great Pier te Leeuwarden.

Jeugd

De Cubs gingen op pad naar Nieuwegein om te spelen tegen het clusterteam SBN (Cluster Scrumboks / Bemmel / Nieuwegein). Het was duidelijk te zien dat dit clusterteam het meeste ervaring had, ondanks het ruime verlies van 72-0 hadden de jongens wel weer een mooie pot rugby laten zien.

De mini’s speelde afgelopen zaterdag ook uit en dit keer was Amstelveen aan de beurt. Intotaal werden er 4 wedstrijden gespeeld, maar wisten ze helaas geen winst mee naar huis te nemen. Sportiviteit stond dat weekend ook weer hoog in het vaandel, er werd weer voor hard elke meter gestreden en ook plaatsgenoten Lars de Boer en Antwan Kinderdijk wisselde in de laatste wedstrijd hun shirtje om nog even mee te spelen met de tegenstander.

Volgende week zaterdag 30 november spelen de mini’s thuis tussen 10:00 – 12:00 in Bunschoten op Sportpark de Vinken, hier zullen onder andere ook de Spakenburgse jeugdleden van 10-12 jaar weer strijden om de bal over de achterlijn te krijgen.

Scoreverloop

‘02 07-0 Luuk Martijn, Wouco de Graaf