2018-10-27 | AAC 2 – RCS 1 | 15-31

Rugbyclub weet weer wat winnen is

Na een verlies en een gelijkspel de afgelopen 2 weken mocht de rugbyclub uitspelen tegen de nummer 6 AAC Rugby 2. De wedstrijd werd gespeeld op het kunstgrasveld van de Nederlandse Rugby Bond in Amsterdam.

Spakenburg begon sterk vanaf de eerste minuut en wist AAC goed onder druk te zetten. Af en toe kwam Spakenburg tot bijna scoren toe maar kwam die laatste bal net niet goed aan. AAC vocht stevig terug met sterke scrums en wisten daardoor meerdere keren het spel naar hun hand te zetten. Totdat opeens Jonathan van Kleij doorbreekt met een run van 50 meter en de bal tussen de palen drukte waarna Jonathan de Boer de conversie meepakte. 0-7. In de 39e minuut wist AAC nog een penalty tussen de palen te benutten wat de ruststand bracht op 3-7.

Na de rust ging het meteen weer hard op hard en wist Juda Schonewille te scoren en de voorsprong verder uit te breiden naar 3-12. Daar liet AAC het echter niet bij zitten en wisten door de Spakenburgse verdediging heen te breken inclusief conversie kwam de stand daarmee op 10-12 te staan. De spanning was meteen weer terug totdat Jonathan van Kleij weer een run wist te maken en zijn tweede try scoorde, Jonathan de Boer wist ook wederom weer de conversie te benutten. 10-19. Spakenburg zette goed door en daarna was het de beurt aan de snelle en behendige Mark schutte die er door wist te glippen en in de hoek kon scoren. Vanuit de hoek liet Wouco de Graaf (ex-voetballer) zien dat hij nog een aardig balletje kon trappen en schoot hem netjes raak. 10-26.  AAC wist de stand met een try nog terug te dringen naar 15-26. Maar Jonathan van Kleij was nog niet klaar en pakte zijn laatste restje energie, kroop door 4 man heen en scoorde daarmee zijn 3e try van de dag waarmee de dag werd afgesloten met een eindstand van 15-31.

00-07 Try Jonathan van Kleij, conv. Jonathan de Boer
03-07 Penalty AAC 2