2018-10-06 | RCS 1 – Haarlem 2 | 15-10

Spannende wedstrijd voor Rugby Club Spakenburg

In de ochtend begon de dag met een jeugdrugby toernooi op sportpark de Vinken. Waar ook onze eigen jeugdleden in actie kwamen en goed gespeeld hebben. RC Spakenburg is dit jaar een samenwerking aangegaan met RC Eemland uit Amersfoort waar onze jeugdleden op dit moment mee trainen en ook wedstrijden spelen. In totaal waren er 5 teams zaterdag aanwezig (+- 70 jeugdleden) die allen 4 wedstrijden van 20 minuten kwamen spelen in de leeftijdscategorie van 10-12 jaar.

Om 15:00 begon dan de wedstrijd RC Spakenburg 1 – RFC Haarlem 2. Beide teams hadden nog geen wedstrijd verloren dit seizoen dus beloofde een leuke en spannende pot te gaan worden.

Na 6 minuten wist Evert van Bochove Spakenburg al op voorsprong te brengen met 5-0. Haarlem die erg sterk was in de scrum wist in de 13e minuut te antwoorden en de score gelijk bracht met 5-5. 3 minuten later was het wederom Haarlem die scoorde en met 5-10 voor kwamen te staan tot aan de rust.

Beide teams kwamen regelmatig dicht bij elkaars tryline maar uiteindelijk was het Mark Schutte van Spakenburg die de stand weer gelijk wist te brengen in de 54e minuut. 15 minuten later wist Arjen Koelewijn de stand verder uit te breiden in de 69eminuut naar 15-10 en dit is na 10 zenuwslopende minuten ook tevens de eindstand geworden.

Aankomende zaterdag staat Den Helder uit op het programma die dit seizoen ook nog niet verloren heeft.

“06 05-00 Evert van Bochove
“13 05-05 Haarlem 2