2016-02-20 | RCS – The Pickwick Players | 00-31

Rugby club Spakenburg geeft alles.

Afgelopen zaterdag kwamen The Pickwick Players uit Deventer op bezoek.
Na twee weken rust kon Spakenburg weer aantreden tegen de nummer drie van de competitie. Pickwick is een goede uitgebalanceerde ploeg die vooral het voorwaartse spel speelt. Hier had Spakenburg veel moeite mee en in de scrum werden ze ook steeds achteruit gezet, waardoor het voor Spakenburg lastig was om de snelle backs te bereiken. Het was verdedigen wat Spakenburg moest doen, dit deden ze vol overgave en als 1 team.
Bij rust was de stand 0-14.
In de tweede helft werd er volop gewisseld en daar waar normaal dan de tegenstander pijn kan gaan doen lukte dit nu niet. De fitte ploeg van Pickwick bleef domineren en Spakenburg bleef als een muur verdedigen, met een ijzeren discipline, pas in de 63e minuut wist Pickwick erdoor heen te komen en te scoren wat de stand bracht op 0-19.
Door een blessure aan de kant van Spakenburg en al de 7 wissels al waren ingebracht moest Spakenburg met 14 man verder. Daar wist Pickwick goed mee om te gaan en scoorde nog 2 keer. Eindstand 0-31, ondanks de stand heeft Spakenburg goed gespeeld en laten zien dat ze 80 min vol kunnen werken.

07″ 00-07 The Pickwick Players
38″ 00-14 The Pickwick Players