2014-02-22 | RCS – Rush | 22-13

Vandaag 22 februari 2014 werd de thuiswedstrijd tegen RC Rush uit Schagen gespeeld. 26 oktober wist  Spakenburg na een harde pot de winst mee naar huis te nemen zie wedstrijdverslag van de vorige keer voor meer details.

Wedstrijden  tegen RC Rush zijn nooit makkelijk. Beide teams zijn erg aan elkaar gewaagd en dat is vaak dan ook te zien in de krappe scores. En dit was vandaag ook zeker weer het geval!

Spakenburg speelde de eerste 20 minuten 99% op de helft van Rush maar wist de try line steeds maar net niet te bereiken. Na een fout van Spakenburg in de verdediging wist Rush door te breken en meteen gebruik te maken van hun eerste kans op de helft van Spakenburg wat meteen een try opleverde. Vlak erna was het Luuk Martijn Hopman die de stand gelijk wist te brengen voor Spakenburg.

Na de rust wist Spakenburg door een mooie actie weer een try te scoren in de 45e minuut en was het Jonathan de Boer die de conversie tussen de palen scoorde. Rush was wakker geworden en wist Spakenburg steeds vaker op hun tryline te zetten. Door hun voorwaartsen wisten ze steeds meer meters te pakken in de tweede helft en konden in de 58e minuut een try drukken. 10 minuten later kreeg Rush een penalty mee en wisten deze te benutten tussen de palen wat de tussenstand op 12-13 bracht. Voor de tweede keer in de wedstrijd wist Rush de voorsprong te bemachtigen. De laatste minuten waren erg spannend. Beide teams gingen gelijk op, maar het was Spakenburg die in de laatste 10 minuten nog 2 try’s scoorden.

Eindstand 22-13. Rugby Club Spakenburg staat nu momenteel op de 6e plaats in de competitie en heeft alleen nog RFC Haarlem op het programma staan op 29 maart 2014. Bij winst betekent het automatisch dat Spakenburg zal handhaven in de tweede klasse Noord.

Kortom iedereen is welkom om ons aan te komen moedigen op zaterdag 29 maart 2014. Kick-Off is 15:00 op Sportpark de Vinken te Bunschoten.

Wedstrijdverloop:

22″ 00-05 Rush
25″ 05-05 Luuk Martijn Hopman
rust
45″ 12-05 Luuk Martijn Hopman / conv – Jonathan de Boer
58″ 12-10 Rush
68″ 12-13 Rush
72″ 17-13 Jurgen de Graaf
79″ 22-13 Kees Veldhuizen

Dit bericht heeft 1 reactie

1. Er is weer een hoop arbeid verricht. Gefeliciteerd met de overwinning. Mooie shirts trouwens

Het is niet mogelijk een reactie te plaatsen.