2013-11-16 | Haarlem1 – RCS | 12-05

Na 3 weken rust was het voor de rugbyers van Spakenburg weer tijd om een balletje te gooien. Vandaag mocht de blauwe trein aantreden tegen RC Haarlem 1 in Haarlem.

Na een korte warming-up was het Haarlem die al na 3 minuten door de Spakenburgse verdediging brak en makkelijk een Try scoorde. De conversie werd werd tussen de palen geschoten. Hierdoor stond de stand na 3 minuten al op 07-00
Hierna herpakte Spakenburg zich snel waarna Laurens Rouvoet in de 18e minuut uit een “mol” een Try scoorde. De lastige conversie werd door Jonathan de Boer gemist. 07-05
De rest van de eerste helft werd er voornamelijk op Haarlemse helft gespeeld. Spakenburg kwam nog 2 maal gevaarlijk dicht bij de Trylijn maar het lukte niet de bal achter hierachter te drukken.
Ruststand 07-05

In de tweede helft liet Spakenburg Haarlem steeds meer in het spel komen. In de 62e minuut drukte Sven Bulens de bal nog over de Trylijn, maar dit werd afgekeurd omdat hij dit in 2 bewegingen deed.
De tijd begon te dringen en Haarlem kreeg in de 70e minuut een penalty op een wel heel gunstige plek. Ze besloten deze op de palen te schieten, maar de bal vloog langs de rechter paal waarna een oplettende Haarlemmer op de bal dook en de 2e Try voor Haarlem scoorde. De conversie werd niet benut waardoor de stand op 12-05 kwam. Beide teams waren de laatste 10 minuten niet meer gevaarlijk voor elkaar.
Eindstand 12-05

Scoreverloop
03″ 07-00 Haarlem
18″ 07-05 Laurens Rouvoet
40″ rust
70″ 12-05 Haarlem
83″ einde

Volgende week na 6 weken eindelijk weer een thuiswedstrijd.
Spakenburg mag het dan opnemen tegen AAC1 die momenteel eerste staan in de 2e Klasse Noord.
23-11-2013 | RCS1 – AAC1 | K.o. 14:30 uur

Fotografie: Niels van Kesteren