2012-01-07 | RCS – USRS 2 | 64-5

Zaterdag 7 januari mocht Spakenburg het nieuwe jaar aftrappen met een thuiswedstrijd tegen de Utrechtse studenten. Spakenburg is met een stijgende lijn bezig en wil deze in  2012 doorzetten. De dag had een speciaal tintje. Het nieuwe tenue, mede mogelijk gemaakt door Koops en HH, werdt vandaag gepresenteerd. Een prachtige set waar RC Spakenburg ontzettend trots op is.

Om 15.00 uur werd er onder de goed leidende scheidsrechter Michael Assman afgetrapt. En Spakenburg liet direct merken wat de plannen waren voor vandaag. Snel spel en een harde verdediging. Na 5 minuten spelen kon Spakenburg de score openen met een try en benutte conversie. USRS was vandaag naar Spakenburg gekomen om punten te pakken. Deze hebben zij hard nodig om degradatie te voorkomen. Dit zorgde ervoor dat er een mooie wedstrijd ontstond. Maar USRS had niets in te brengen tegen de snelheid van de Spakeburgs lijn. En veelvuldig brak Spakenburg door de defence van USRS met snelle loop acties. Welk resulteerde in mooie tries aan de kant van Spakenburg. Aan het eind van de 1e helft kond USRS wat terug doen. Door goed fase spel in het pack ieder keer een paar meter te winnen richting de tryline van Spakenburg. Helaas kon Spakenburg niet voorkomen dat er een speler van USRS laag en hard door een tackle brak en een try scoorde. Ruststand 29-5 in het voordeel van Spakenburg.

De 2e helft bracht hetzelfde beeld alleen moest Spakenburg harder werken omdat men vol tegen de wind in speelde. Ondanks deze extra ´tegenstander´ ging Spakenburg door met het spelen van haar spel. Snelle fases van het pack en de bal de lijn inspelen zodat de snelle jongens in de ruimte konden lopen. En dit lukte aardig en Spakenburg scoorde er in de 2e helft op los. USRS was niet bestand tegen het snelle spel. Eindstand 64-5 voor RC Spakenburg. Volgende week gaat RC Spakenburg op bezoek bij Rush in Schagen. De nummer 1 op dit moment.

Fotografie: Niels van Kesteren