2010-02-20 | RCS – USRS II | 51-0

14e zege op rij voor de Rugbyclub

Afgelopen zaterdag maakte de plaatselijke Rugbyclub zijn 2e herstart na de winter. 3 weken geleden had de Rugbyclub geluk dat ze een wedstrijd konden spelen op eigen veld. Dit maal moesten ze tegen de Utrechtse studenten spelen. De uitwedstrijd werd begin dit seizoen gewonnen met 5-34.

Beide partij begonnen de wedstrijd slordig en niet georganiseerd. Waarschijnlijk had de lange winterstop hier een aandeel in. Na 10 minuten begon Spakenburg toch op gang te komen en werd de eerst try gemaakt door Jan de Boer. Na deze try zakte Spakenburg toch weer iets in. Pas in de 30e minuut was het weer raak voor onze jongens wat de stand op 12-0 bracht. In de laatste 10 minuten was Spakenburg duidelijk sterker. In de 33e minuut was het Mathias Nagel die een try drukte door een cross kick over het veld. In de 36e minuut maakte Wouter Koelewijn een try wat de stand op 22-0 bracht. Nog geen 3 minuten later rende Arjen Koelwijn om de lijn van USRS heen en wist zo de try te drukken. In de laatste actie van de eerste helft mag Jan Koelewijn de punten reeks afsluiten met een try wat de stand voor de rust op 36-0 zette.

Het begin van de 2e helft zag het zelfde er uit als het begin van de eerste helft. Na deze 10 minuten begon de blauw witte trein weer zijn spelletje te spelen. In de 58e minuut werd er dan ook weer een try gedrukt door de Heinen & Hopman brigade. Hierna kreeg USRS eindelijk een eerste kans om een try te drukken alleen mislukte dit net door dat de bal voorwaarts ging. In de 70e en 77e minuut maakte Spakenburg nog 2 tries wat de eindstand op 51-0 bracht.

Volgende week staat Spakenburg een zware pot te wachten tegen de nummer 2 uit het klassement. Deze komen ook uit Utrecht.

Bekijk de foto’s

Fotografie: Niels van Kesteren

Dit bericht heeft 8 reacties

1. Heren, ik kan er morgen niet bij zijn dus zal Linda een paar mooie plaatjes schieten!

2. Heren,

Net het veld gekeurd, Voorlopig wordt er gespeeld, herkeuring vind plaats om half één.

Verwachting is dat we gewoon gaan Ballen!

3. Heerlijke wedstrijd jongens.
    Nu volgende week zaterdag Utrecht aanpakken.
    Tot een woensdag met trainen

4. Leuke eerste helft tegen USRS. Tweede helft na 6 wissels even de weg kwijt, maar de goede draad weer snel opgepakt. Succes a.s. zaterdag tegen Urk 2.

Het is niet mogelijk een reactie te plaatsen.