2009-12-12 | RCS – Eemland II | 26-3

Rugbyclub onverslagen het Nieuwjaar in

Afgelopen zaterdag mochten onze rugby jongens hun 12e wedstrijd spelen  dit seizoen. Dit keer kwam Eemland uit Amesfoort op bezoek. Eemland staat op dit moment 4e in de competitie en is dus een geduchte tegenstander.

Spakenburg mocht de wedstrijd beginnen met de kick-off, maar moest wel tegen de zon in spelen. Al in 3e minuut kwam Spakenburg op voorsprong door een fout bij Eemland. Eemland probeerde de bal weg te schieten uit hun eigen gebied, maar deze werd geblokt door Spakenburg. Het was Jurgen de Graaf die de bal recht in zijn handen kreeg geschoten en zo de eerste try wist te drukken. In de 12e minuut kreeg Eemland de kans om op de palen te schieten en benutte deze ook waardoor de stand op 5-3 kwam. Een kwartiertje later had Spakenburg een antwoord hier op. Jaap Willem Roozenmond drukte een try voor Spakenburg wat de stand op 12-3 zette. Nog geen 8 minuten was het weer raak voor de blauw witte trein. Door een goede opvolging van Spakenburg ontstond er een gat bij de verdediging van Eemland. Jan de Boer zag dit en wist de bal achter de try lijn te plaatsen. De stand bij rust was 19-3.

In de 2e helft werd er veel gewisseld bij Spakenburg door de trainer Peter Beijes. Beide partijen waren vanaf het begin tot ongeveer het einde van de tweede helft aan elkaar gewaagd. Spakenburg had aan het einde nog wat in de tank zitten. En wist in de laatste actie van de wedstrijd helemaal van uit de eigen 20 meter gebied een try te scoren. De lijn wist door de verdediging van Eemland heen te breken en door een goede opvolging van de scrum en de lijn wist Jan de Jong de try te drukken. Dit zette de eindstand naar 26-3 wat betekende dat Spakenburg een extra bonus punt kreeg.

Bekijk de foto’s

Fotografie: Niels van Kesteren

Dit bericht heeft 14 reacties

1. Morgen laatste keer knallen van het jaar, wordt een spannende. Kijken of we onverslagen ons vuurwerk af kunnen gaan steken.

2. En nu met z’n allen blijven trainen. Lekker ontspannen naar Januari werken.

Mooie neus trouwens Jan. Is een kei van een neus geworden ☺

1. over m’n neus gesproken,
      je weet toch dat er een liedje over geschreven is.
      “jan waar is mijn feestneus”
      en een feestje heb ik want we zijn nog steeds ongeslagen.

3. amersfoort keihard de keistad, maar wat rugby betreft is het in spakenburg beter te vertoeven. en rikkert : gespaald, is dat het zelfde als gepaald? want dat ken ik wel…

Het is niet mogelijk een reactie te plaatsen.