2009-10-03 | Old Bears – RCS | 7-10

Rugbyclub verslaat ook Rotterdam

De plaatselijke rugbyclub mocht afgelopen zaterdag spelen tegen Rotterdam. Het weer was er slecht, er stond veel wind,  waardoor het lastig spelen was.

Rotterdam mocht de wedstrijd beginnen tegen Spakenburg door de kick-off te nemen. Rotterdam begon sterk en wist Spakenburg binnen 10 minuten op achter stand te zetten met 7-0. Spakenburg vocht hard door in de eerste helft om niet verder op achter stand te komen. Aan het einde van de eerste helft wist Jurgen de Graaf voor Spakenburg de eerste try te maken, de tussenstand was in de rust dan ook 7-5.

In de tweede helft had de Heinen & Hopman brigade de wind tegen, dit betekent dat er door Rotterdam veel gekickt zou worden. Spakenburg wist zich hier tegen goed te weren door de Wings wat verder naar achteren op te stellen daardoor werden de kicks van Rotterdam zinloos. Spakenburg houdt stand tegen Rotterdam in de 2e helft en krijgt de kans om een try te maken. Deze werd benut door Jaap-Willem Roozenmond, die zijn eerste try voor rugbyclub Spakenburg wist te maken wat de stand op 7-10 bracht.

Dit is dan ook de uitslag van de wedstrijd en Spakenburg wint voor de 4e keer op rij. Hier door staat Spakenburg met Utrecht en Den Helder nog steeds boven aan in het Klassement.

Aanstaande Zaterdag Speelt Spakenburg tegen het Gooi kick-off om 15:00.

Bekijk de foto’s

Fotografie: Peter Beijes

Dit bericht heeft 9 reacties

1. bij eemland thuis ja de old bears heeft thuis nog niet verloren todat wij kwamen ik wil nog wel eens zien hoe de rest het daar doet

Het is niet mogelijk een reactie te plaatsen.