2009-02-14 | RCS – Utrecht 2 | 25-5

Spakenburg mocht de wedstrijd beginnen met de kick-off. De beide partijen begonnen even sterk aan de wedstrijd, maar het was Spakenburg die de score opende. Want door een fout van Utrecht kreeg Spakenburg de kans om op de palen te schieten. Jan de Jong mocht de kick nemen en schoot de bal tussen de palen door, waardoor Spakenburg op een 3-0 voorsprong kwam. Utrecht wist hier echter op te reageren met een try waardoor de stand 3-5 werd, conversie werd gemist. Maar door deze kleine tegenslag liet Spakenburg het er niet bij zitten en deden er een schepje bovenop waar door Utrecht het zwaar begon te krijgen , wat zich uitbetaalde voor Spakenburg want een paar minuten later mocht Spakenburg weer een kick op de palen nemen en deze wordt weer geraakt waardoor de stand op 6-5.Voor het einde van de eerste helft wist Spakenburg door veel team spel een try te drukken waar door ze een beetje lucht kregen en de stand op 13-5 bracht.

In de rustvoert de trainer Peter Beyes geen wissels door en gaat de Heinen & Hopman brigade er weer tegen aan. Spakenburg en Utrecht hebben een gelijke strijd in de tweede helft, maar in de 50e minuut is het raak voor Spakenburg door een cross kick(bal geschoten van de ene kant naar de andere kant van het veld) van Jurgen de Graaf op Erik Blokhuis die daarna de try maakte waardoor de stand op 18-5 komt. De 2 teams blijven vechten voor een paar extra punten in de slot fase van de wedstrijd, maar toch is het Spakenburger Roeland Muijs die nog een try weet te drukken waardoor de stand op 25-5 komt. Dit is ook gelijk de eindstand van de wedstrijd.

Door deze winst blijven ze staan op de 5e plaats in het klassement. Aanstaande zaterdag speelt Rugbyclub Spakenburg de kwart finale van de beker tegen WRC Havestate uitDen Haag, vertrek om 17. 00 uur vanaf Sportpark de Vinken. Donderdag, vrijdag en zaterdag zal door de LOS een samenvatting worden uitgezonden op de DBTV.

Bekijk de foto’s

Fotografie: Niels van Kesteren