2008-10-04 | RCS – Waterland | 41-5

Afgelopen zaterdag stond de 5e wedstrijd op het schema voor onze rugby jongens. Er werd een zware wedstrijd verwacht tegen de jongens uit Purmerend. De wedstrijd werd geleid door een van blessure herstelde H. Ossevoort (nsrs).

Waterland mocht beginnen door de kick-off te nemen in de eerste helft. Het spel van Spakenburg was in de begin goed en stond merendeels van de tijd op de helft van Waterland. In de 10e minuut opende RCS de score met zeven tegen nul. Waterland leek hierna goed wakker te zijn en bood meer weerstand tegen het spel van de plaatselijk rugbyers. In de 25e minuut was het dan toch raak voor de jongens uit Spakenburg na een snel genomen penalty werd de stand twaalf tegen nul. Waterland wist niet wat ze moesten doen tegen het geweld van de plaatselijk rugbyers. Voor dat de eerst helft was afgelopen stond de stand negentien tegen nul. In de rust werden er een paar wissels gedaan door de trainer van Spakenburg.

De tweede helft mocht RCS zelf de kick-off nemen aangezien Waterland de eerst helft was begonnen. De Heinen en Hopman brigade begon de tweede helft ook lekker en scoort al vroeg zijn vierde try tegen Waterland wat de stand op vierentwintig nul bracht en de bonuspunt in de knip was. De vijfde try hing voor een ruime tijd in de lucht maar werd niet gemaakt door RCS hier door kwam Spakenburg in een dip te zitten. En even later was het Waterland die een try tegen RCS maakte. De stand was vierentwintig tegen vijf. Spakenburg reageerde hier goed op en kwam terug in zijn spel waardoor het niet lang duurde voordat ze eindelijk de 5e try maakte. In de zeventigste minuut is het dan toch nog raak voor onze jongens en word de try toch gemaakt waardoor de voorsprong uit loopt op negenentwintig tegen vijf. Het ijs lijkt gebroken bij Waterland en in de laatste acht minuten krijgen ze nog 2 try om de oren van rugbyclub Spakenburg. De eindstand eenenveertig tegen vijf voor de plaatselijk rugbyers waar door ze naar een gedeelde 3e plek in de competitie verschuiven. Volgende week moeten de rugbyclub tegen Amstelveense RC 1890 te Amstelveen Kick-off is om 14:30 en vertrek om 13:00.

Bekijk de foto’s

Fotografie: Niels van Kesteren