2007-12-01 | RCS – RC Emma | 26-6

Afgelopen zaterdag mochten we aantreden tegen koploper Emma die tot die dag pas 1x was verslagen (tegen Gouda verloren ze) wat vooraf als zware wedstrijd werd beschouwd klopte dan ook zeker. Na een gelijk opgaande wedstrijd kreeg Emma rond de 20ste minuut (Emma had op dat moment de laag staande zon en wind mee) de eerste kans om de score te openen. Een penalty op de palen leverde een 0-3 stand op voor de gasten. Het antwoord van Spakenburg kon hier natuurlijk niet op uitblijven en gelijk vanaf aftrap werd er druk gezet en dit leverde daardoor ook gelijk een try op (nog geen minuut nadat Emma had gescoord) na goed voorwaartse werk werd de bal de lijn in gespeeld en gescoord 5-3 (conversie werd gemist). Dit gaf Spakenburg goede moet en voor rust kwam Spakenburg daardoor ook op een verdiende voorsprong van 12-3 door wederom een mooie try na een goede aanval.

De tweede helft werden er nog een paar wissels ingestopt en wist Spakenburg met de wind in de rug extra gas te zetten wat resulteerde in 35 minuten spelen op de helft van Emma. Zoals je al voelt aankomen waren de mannen uit Spakenburg nog niet klaar. Door goed aanvallend werk en een ondoordringbare verdediging ging Spakenburg goed verder wat resulteerde in de derde try van de middag. De conversie werd in eerste instantie onder de palen gemikt maar een speler van Emma was zo sportief om even zijn handen eronder te zetten en de bal over de dwarslat te tikken. Waardoor de stand werd uitgebreid naar 19-3. (natuurlijk heeft deze jongen na afloop een biertje van Spakenburg ontvangen want zulke sportieve mensen zie je maar weinig). Het antwoord van Emma kwam door goed werk van Spakenburg niet verder dan nog een penalty op de palen 19-6. Zoals de meeste weten krijg je bij 4 try’s een bonus punt en hier ging de Heinen en Hopman brigade dan ook vel voor wat resulteerde in nog een try en tevens de bonus punt (conversie werd geraakt). Eindstand 26-6.

Na afloop werd er nog een biertje genuttigd, gezongen en een GESPONSORDE HARING VAN DE GRAAF VAN SPAKENBURG (Arie) naar binnen geslokt. Dank hiervoor namens Spakenburg en Emma. (ook dank aan de spelers die er waren 22 man sterk (helaas mag je maar 5x wisselen) en in principe gaan de spelers die trainen voor (afhankelijk van welke positie zij kunnen spelen).

Bekijk de foto’s

Fotografie: Niels van Kesteren