2008-10-27 | Sparta – RCS | 12-14

Afgelopen zaterdag was het weer zover voor onze rugby jongens. De tweede bekerwedstrijd stond op het programma. Spakenburg had de eerste bekerwedstrijd al gewonnen en was van plan om ook de tweede wedstrijd binnen te halen. Ook Sparta had de eerste bekerwedstrijd gewonnen.

Spakenburg kreeg in de eerste helft de kick-off. Spakenburg en Sparta starten alle bij sterk in de eerste helft. Toch maakt Sparta de eerste try in de 17e minuut en kwam op een 7-0 voorsprong. Na deze eerste try kwam Sparta nog sterker in het spel te zitten en binnen no time stond spakenburg weer op haar eigen try line. Er werd een scrum geformeerd en Spakenburg won de bal waardoor de rollen werden omgedraaid. Spakenburg brak door de verdediging van Sparta heen om 80 meter verderop een try te drukken. Hierdoor werd de stand gelijk met 7-7 en kon Spakenburg de wedstrijd weer met gelijke kansen verder spelen. Spakenbrug en Sparta bleven vechten in de eerste helft voor een extra try.

Tijdens de rust maakt Peter Bijers een paar wissels en Spakenburg begon weer vol frisse moed aan de wedstrijd. De tweede helft begon Spakenburg waar ze de eerste helft waren gestopt. Rond de 60e minuut maakt Spakenburg een try waardoor ze op 7-14 voorsprong komen te staan. Sparta zette alle zeilen bij terwijl Spakenburg hierdoor vol de verdediging in ging. Vijf minuten voor tijd maakte Sparta een try in het midden achter de palen. Hierdoor was de kans groot dat ze de conversie zouden maken en op gelijke stand met spakenburg zouden komen te staan. De vaste kicker van Sparta ijsde de bal op en zou de conversie gaan nemen. Maar tot de grote verbazing van Spakenburg schoot hij ruim de bal naast de palen waardoor de stand 12-14 werd in het voordeel van Spakenburg. De Heinen Hopman brigade hadden een goede kans om de wedstrijd te winnen door goed te verdedigen. En dit deden ze tot de laatste 5 minuten waardoor de eindstand 12-14 werd.

Door deze uitslag staat Spakenburg bovenaan in het beker klassement. Met nog 1 wedstrijd te gaan, die Spakenburg ook moeten winnen, om door te kunnen gaan naar de volgende ronde. Aankomende zaterdag heeft spakenburg de derde bekerwedstrijd tegen de Great pier uit Leeuwarden. De kick-off is om 15:00.