2010-09-04 | The Wild Rovers – RCS 2 | 78-14

Video: Anton Beijes

Wedstrijdverslag DRC Wild Rovers vs RC Spakenburg 2 geschreven door edgar

Nou nou he he poe poe toe toe zo zo het duurt even maar dan komt het toch nog allemaal goed!!!! Na enkele maanden niet meer razend te zijn geweest en ook geen reporter is het weer eens tijd om de pen ter hand te nemen, want het is weer begonnen!!! Rugby seizoen 2010 – 2011 en volgens vele een seizoen om naar uit te kijken want dit jaar moet het gebeuren!!!! Het werd een wedstrijd tegen de tradities en dat begon al met het spelen op zaterdag.

Zaterdag 4 september De Wild Rovers tegen Spakenburg 2
De volgende 18 spelers waren bijna allemaal op tijd voor het gezamelijke lunch/ontbijt! Jurgen, Roel, Bas, Sjors, Menno, Kevin, Rudi, Bob, Gijs, Edgar, Kapsel, Mikel, Nigel, Sebastiaan (knep knep), Johann, Dimitrey, Harrie en Ardi. Zij werden luidkeels aangemoedigd door de blessure bank bestaande uit Bram en Erik, enkele leden uit ons talentenprogramma Joost, Chris, Koen, Vivian en enkele junioren Daan en Joost. De wedstrijd stond onder de bezielende leiding van Martijn van Dongen. Kick Off iets later dan verwacht maar om 14.15 uur waren we dan onderweg. Na een aantal goede bewegingen naar voren van de mannen uit Spakenburg werd de bal overgenomen uit onze eigen 22 en stond het menu klaar voor de dag en als hoofdgerecht werd er geserveerd lange breaks! Nigel bewees wederom zijn kracht door op snelheid door te breken en de eerste try van de wedstrijd te drukken. Het was toch wel redelijk snel duidelijk dat de voor ons onbekende tegenstander redelijk onervaren was en dat wij hier gebruik van moest maken. Wellicht door eigen overmoed of onbevangenheid van de Spakenburgers , werd onze volgende lijn actie a la Habbana onderschept en gedrukt! 7-7 de stand na benutte conversies. Wake up call en aan de bak! Vanaf dat moment ging het beter lopen en werden er achter elkaar snel tries gedrukt door de Rovers! Gijs vanuit een sterke scrum, Mikel met een mooie break en toen was het tijd voor een uit te lichten hoogtepuntje. Voorwaartse deden weer goed hun werk en de pass vanuit de ruck was zuiver deze ging lekker door de handen van de lijn om uiteindelijk bij nieuwkomer Sebastiaan in de handen te komen en na een goed verkochte dummy was het niet moeilijk meer om de bal onder de palen te drukken en de welverdiende soemba was aanstonds!!!

Het wedstrijdbeeld bleef daarna hetzelfde, de mannen van Spakenburg deden enorm hun best maar waren nog niet opgewassen tegen een team dat al langer met elkaar speelt en vorig jaar ook bovenin meedraaide. Tries van vervolgens Mikel en Nigel zorgde voor een ruststand van 38 – 7. Er waren/zijn toch wel wat opmerking over het spel. We moeten zorgen voor genoeg support bij breaks, zorgen voor rust bij rucks en mauls, niet te lang bij pushen vanuit de voorwaartsen en simpel spel! Vaak hebben we 1-2 man over aan de buitenkanten en die moeten we gewoon aanspelen en niet zelf willen forceren!
De tweede helft was een omgedraaide kopie van de eerste helft want de kracht lag nu bij de voorwaartsen en Jurgen en Bob wisten dit om te zetten in tries. Daarna mocht men weer rennen!! Mikel, Nigel en nog een keer Nigel. Bij de laatste try van Nigel werd nog even gedacht door sommige aan een cadeautje voor de meegekomen Kapsel maar dat feest ging mooi niet door! Je eerste try moet je verdienen en hard voor werken en dat ging Kapsel dan maar doen! Na goede breaks en rucks werd Kapsels goede support spel beloond met ook zijn eerste try!!!!! 2 soemba’s maar liefst! In hun eerste competitie wedstrijd ooit! Hulde Hulde Zoals gezegd de omgedraaide kopie van de eerste helft en zodoende werd de tweede helft afgesloten met een onderschepte pass waaruit een try voor Spakenburg voort kwam. En met 9 van de twaalf benutte conversies werd de eindstand bepaald op 78 – 14.
Al met al een goed begin van de competitie. Wederom een traditie gebroken!!! Terugkijkend op de wedstrijd is er veel strijd geleverd en werd er bij vlagen goed gespeeld. Uiteraard laten wij altijd ruimte over voor verbetering, anders word trainen ook zo saai en onnodig Vanaf nu wordt er twee keer in de week getraind en zullen we in de loop van de tijd wel zien wat voor een uitwerking dit op ons spel gaat hebben. (traditie het raam uit)
om te weten:
Dat we tegenwoordig twee nieuwe trainers hebben waaronder 1 speler Jurgen Peters en oud speler en erelid Gerard Huls. Menno zijn andere neef toch aardig vindt en tegenwoordig op de tweede rij vertoefd. Björn de wedstrijd heeft gemist om geen koning te worden Zo’n wedstrijd op zaterdag vele mogelijkheden biedt voor de beroeps alcoholisten!! We Kapsel en Sebastiaan feliciteren met het toetreden tot het elite Wild Rovers Rugby team. Wel verdiend, mooie tries en top Soemba’s. Dat het leuk is om voor het eerst als captain een soemba uit te delen. Bas de musicals voor volgend seizoen op DVD heeft, zodat dat geen reden meer kan zijn om een wedstrijd te missen. Jurgen een ouderwets harde voetbal tackle kreeg te verduren! Dimi en Sebastiaan 1 helft en Harry de gehele wedstrijd sportief Spakenburg hebben ondersteund! Sebastiaan dan ook maar meteen de coaching op zich neemt in zijn eerste wedstrijd! Ardi ook zijn eerste minuten heeft gemaakt en op de wing krijg je toch
geen ballen hahaha! Roel zich top heeft gehouden ondanks een gekneusde hand en een gelijmd
voorhoofd! Rudi nog een trainingkje duurloop te goed heeft Johann een apart dieet erop na houd!
Nigel nog steeds gretig is! Rest mij de mannen van Spakenburg te bedank voor een goede faire pot en
hulde voor een waardig 2e team! Martijn te bedanken voor een goed gefloten pot. Het trouwe publiek wederom enorm bedankt. Graag zien wij iedereen weer volgende week weer terug, oud en vertrouwd
op zondag tegen de mannen van en uit ’t Gooi!

Come on Rovers
vakmanschap is meesterschap